Trevligt Mazz(mats?) var det den som var till salu på tradera möjligen
hur som så har jag snubblat över en del obyggda byggsatser på olika mässor mm,de brukar ha ett pris runt 2000 kr ca.
Har du funderat över drivet än ? samma enhet som i de gamla UGJ/Perl Y6 bussarna och el F,går få sisådär gång på men...nja.
Var ett tag sen de fanns i lager nu,men Jeco Y6 driv i rå utförande är ett bra köp om man har en del Y-bussar att bygga i både smalspår(HOn3) o normalspår 1/87(har ett drös R-G bussar tex,Brimalm drivboggie tog snabbt slut tyvärr),eller för den delen Perl/UGJ el F.Har även en till ett D loks driv.De går smala in,därav de är användbara till smalspår o mellan ramen på D lok tex.har man inte många enheter är helt klart Kai Nilsson driv mycket fina förstås.
Hum, ja det va den som figurerade på Tradera nyss, ja...
Ja, drivet blir en viktig punkt, har inte hunnit att bekanta mig än med byggsatsen, men inser att där finns det lite att fundera över. Vill ju gärna att det fungerar o köra med den oxå på ett fint sätt, så ett bättre driv står nog på min önskelista. Avser nog att försöka själv först innan jag beställer ett fint Kai-driv, även om man får inse att man har sina begränsningar i kunskap att få ihop ett bra driv...

Men, har man inte provat så vet man ju inte...
Har hört talas om nån enstaka som har tretti-fjutton projekt på gång och det känns ju bra, för då är jag inte ensam om iallafall att ha många projekt på arbetsbordet... Men, just denna lilla motorvagn har av någon anledning en speciell plats i mitt hjärta och kommer nog att lite elegant att segla om de andra projekten i kön...
/Mats