Författare Ämne: Ny infart till Engelsfors-Drambo Modelljärnväg (till hemsidan alltså)  (läst 260 gånger)

olleF

• Stammis
  • Antal inlägg: 638
    • http://frykmo.se/mj

Har äntligen fått tummen ur och börjat bygga upp en ny version av hemsidan.
Den gamla hemsidan började byggas upp under namnet N´Skultuna redan under 2001.
Strukturen har med åren blivit "lite stökig", ungefär som en flitigt använt arbetsbänk där det börjar bli svårt att hitta.

Verktyget och tekniken jag har använt för att bygga den gamla sidan sidan har för länge sedan "gått ur tiden"
 och fått hållas vid liv i en "frusen" gammal Windowsversion.
Det rätt omfattande innehållet är inte möjligt att konvertera rakt av till ny teknik. (Inte med rimliga insatser i alla fall)
Det  gamla verktyget Front Page 2000 byts nu ut till Template Toaster och en helt ny struktur byggs upp.
Det nya verktyget ger hyggliga möjligheter att själv påverka strukturen utifrån ett antal modifierbara standardmallar.
Inte fullt så mycket som Front Page gav möjlighet till, men med ett mer modernt sätt att bygga webbsidor.

Till att börja med bygger jag sidan med mer fokus på att med bilder och videoklipp presentera anläggningen.
- En liten bygglogg påbörjas där jag (förhoppningsvis) kommer att skriva lite om vad jag håller på med i stort och smått, även sådant som inte kommer på forumen.
- En del av det gamla materialet kommer så småningom att läggas över, men jag har inte bestämt i vilken omfattning.
- Den gamla sidan kommer att finnas kvar, men inte uppdateras och den nås via den nya sidan.

Har även passat på att göra en ny trevlig och lite kortare version av videoklippet från den Brittiska delen.
Klippet är ljudsatt med divers dieseloväsen och där det nya Class 40-loket "visar upp" sitt eget dekoderljud i slutet av filmen.
Klippet nås direkt från den nya startsidan.
OlleF
Skala N - Loconet, Digitrax, TC8 Gold

-besök gärna En mellansvensk anläggning i skala N samt Frykmodell.se

AlexEhn

• Användare
  • Antal inlägg: 295
SV: Ny infart till Engelsfors-Drambo Modelljärnväg (till hemsidan alltså)
« Svar #1 skrivet: tis 12 feb 2019, 22:08:37 »
Kul! Har vart inne på dina sidor (frykmodell också) många många gånger!