Författare Ämne: Nedladdning/kopiering  (läst 469 gånger)

Bullfrogg

• Användare
  • Antal inlägg: 453
Nedladdning/kopiering
« skrivet: tor 08 nov 2018, 13:47:27 »
Hej, jag har ett Heljan F 1200 som jag försöker få ordning på efter en golvsyning. Det finns ju en hel del skrivet om förbättringar som jag skulle vilja ladda ner, kan man göra det? Jag menar hela tråden så att säga.

d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 843
SV: Nedladdning/kopiering
« Svar #1 skrivet: tor 08 nov 2018, 16:40:44 »
Ett alternativ för att kunna spara ned en hel forumtråd från webben är att skriva ut den som PDF-fil. Om man ser till att ha en Pdf-skrivare installerad och använder webbläsarens utskriftskommando till den är det inte givet att man får en användbar utskrift av hela webblayouten. En klar förbättring tillgänglig för åtminstone användare av Firefox är att installera tillägget "Print Friendly & PDF". Det brukar klara av att på egen hand skapa en vettig utskriftslayout som dessutom vid behov går att städa manuellt. Som namnet antyder fär man samtidigt möjlighet att via en webbaserad tjänst ladda ned sidutskriften som PDF. Jag har för egen del funnit tillägget mycket händigt.
« Senast ändrad: tor 08 nov 2018, 16:42:37 av d680ae »
- o000oo -

Bullfrogg

• Användare
« Svar #2 skrivet: tor 08 nov 2018, 22:10:26 »
Det där låter lite sisådär tycker jag, som bara vill ha det åtkomligt off-line. Frågan är om jag får det som en PDF-fil så blir jag nöjd. Jag har ingen önskan att skriva ut det.
Men tack för ide'n, jag får prova mig fram.

Peter L.

perra_e

• Användare
  • Antal inlägg: 305
    • http://www.peekhobby.se
« Svar #3 skrivet: tor 08 nov 2018, 22:17:26 »
Med ovanstående metod får du just en pdf-fil. Du behöver inte skriva ut den.
Msn använder en pdf-skrivare som skapar pdf-er i stället för att skriva ut på papper.
—Per
Pinehill Railroad, Moduler i N-skala - Äntligen en egen hemsida PEEK Hobby

Mekanoid

• Stammis
  • Antal inlägg: 770
    • Modelljärnvägsmoduler
« Svar #4 skrivet: fre 09 nov 2018, 17:58:14 »
Firefox kan ta skärmbilder på en hel sida i taget - utan tillägg.
Du kan då få en bild för varje sida i forumtråden.

Klicka på de tre punkterna i rutan till höger om adressfältet och välj Ta en skärmbild.
Första gången får du nog en liten presentation, men sen kan du välja olika sätt att ta en skärmbild.
---
Mvh Peter

Bullfrogg

• Användare
« Svar #5 skrivet: fre 09 nov 2018, 21:27:53 »
Ok, jag får ta och prova , tack.

Peter L.

foffe_87

• Användare
  • Antal inlägg: 152
    • http://jaxne.com
« Svar #6 skrivet: mån 12 nov 2018, 09:39:21 »
De flesta webbläsare kan spara en webbsida allt innehåll för att komma åt offline. Tryck bara Ctrl + S (Win) eller CMD + S (Mac) så kommer en ruta upp med fråga om var du ska spara. Firefox sparar en .html-fil och sedan en mapp med alla bilder, medan Safari skapar en egen fil med både webbsidan och bilder i. Ibland kan det bli problem med att extern material så som bilder eller designregler inte länkas korrekt så det ser lite annorlunda ut. Men en enkel sida som detta forum brukar fungera rätt bra.
Modulbyggare med svenskt i N-Re, epok V (-VI).
Dioramabyggare i flera skalor.
www.jaxne.com - DJ / Musikproducent  / Liveartist