Författare Ämne: Mobile station3  (läst 600 gånger)

Mär64klin

• Användare
  • Antal inlägg: 183
Mobile station3
« skrivet: fre 14 sep 2018, 20:09:38 »
Vilka av två central station cs3 60216 plus eller central station3 60226 ska det passa bäst till mobile station 3?. Jag ser att jag har för många lok som inte räckte till mobile station3 och jag vill att körkontroll 6021 ska vara med att koppla till central station.

jorwes

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.035
SV: Mobile station3
« Svar #1 skrivet: fre 14 sep 2018, 20:36:07 »
Mobile station 3 finns ju inte egentligen, det är bara en ny färg på MS2.

Stora skillnaden mellan CS3 och CS3 plus är att plusen även har en S88 ingång direkt så du slipper köpa en L88. Och det är bara intressant om du vill styra automatiskt baserat på avkänning i rälsen.
// Jörgen W, Stockholm

Märklin, CS2 + Ipone & Ipad Apparna, C-räls.

Bygger utan förebild och för lekens & avkopplingens skull. Stör mig på Forumförstörare!

"Om det är kul & inte verklighetstroget, gör det ändå"

Lilla Tullinge
http://www.svensktmjforum.se/forum/index.php?topic=15055

Mär64klin

• Användare
« Svar #2 skrivet: fre 14 sep 2018, 22:21:26 »
Ja jag bara försöker få bli förstådd och lär mej att bygga upp digital för jag har en 6021 som de flesta vet det. Det är en fråga om att vilka av två olika central station är bäst att en 6021 kan koppla ihop. Nörddigital tåggubbar måste förstå att jag viiiillll veta o lära mej..

paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.381
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
« Svar #3 skrivet: fre 14 sep 2018, 22:55:05 »
Självklart att forumet skall vara till för att få veta och lära sig men möjligheten att uppnå detta blir svår om man använder  uttryck som " Nörddigital tåggubbar" där man förväntar sig hjälp.

Om man är tveksam till om man "blir förstådd" är tipset att förbereda sina frågor. Finns mycket att inhämta ...Googla!
men det kanske inte ligger i tidens anda. (generell synpunkt i forumet)
« Senast ändrad: fre 14 sep 2018, 22:58:12 av paj2 »
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
2RH0-modul / N-skalerallare /Train Controller
Min Hemsida
Min Youtube kanal

janaagersten

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Kör allt som är kul i 3R och LGB
« Svar #4 skrivet: lör 15 sep 2018, 08:51:44 »
Hej!
Det spelar ingen roll vilken du väljer i detta fall, då både CS3+ samt CS3 hanterar "6021" via Connect 60128.
Du behöver alltså utöver en CS3+ eller CS3 art. "60128" för att det skall fungera.

Ps. jag förstod vad du menade.

Mär64klin

• Användare
« Svar #5 skrivet: lör 15 sep 2018, 11:18:35 »
Jag måste be er en ursäkt för jag blev lite irriterad på mej själv. Inte eras fel utan jag som skriver fel som ska inte vara så.. Nu hajar jag hur ska man göra med mobile station och tack för janaagersten som du har skrivit.. Trevlig lördag..

paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.381
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
« Svar #6 skrivet: lör 15 sep 2018, 14:23:38 »
Jag måste be er en ursäkt för jag blev lite irriterad på mej själv. Inte eras fel utan jag som skriver fel som ska inte vara så.. Nu hajar jag hur ska man göra med mobile station och tack för janaagersten som du har skrivit.. Trevlig lördag..

:handshake:
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
2RH0-modul / N-skalerallare /Train Controller
Min Hemsida
Min Youtube kanal

kgsjoqvist

• Stammis
  • Antal inlägg: 650
« Svar #7 skrivet: tis 18 sep 2018, 22:33:28 »
Central Station 3 och 3 Plus har uttag på framsidan där man kopplar in Mobile Staton 2 & 3. Då kan man ladda upp loken till databasen i CS3 och även styra från MS.

Connect-6021 pluggas in på systembussen och man väljer i en meny på CS3 vilket lok som ska motsvara en viss adress på 6021. Men den tillför inte så mycket, bättre att skaffa en extra Mobile Station i så fall (billigare också).