Författare Ämne: Ändra - Ta bort skritisk sträcka TC Guld V 8  (läst 280 gånger)

fortuna

• Användare
  • Antal inlägg: 357
Ändra - Ta bort skritisk sträcka TC Guld V 8
« skrivet: fre 08 jun 2018, 09:41:50 »
Hej alla Rallare, Hoppas att värmen varit härlig för er alla.

Frågan gäller ett singelspår som är  ca 10 meter där jag har 9 block, med varierande längd, + 3 växlar , 1 växel  i varje ände och en i mitten.
Alla block  är markerade som kritiska.
Jag vill ändra på det och ta bort kritiken på alla block på sträckan  och sätta" lock entry "bara mot mötande / hindra att få möten / hindra att TC styr in lok mot mötande,

Om jag kör random eller auto  så vet TC vilket håll och hastighet loken går på men.
Kan man få TC att släppa genom nästa lokset bakom varande  till ledigt block och blockera inkommande mötande/

Sammanfattning i Auto och randomly
Trafik som går åt vänster blockerar inkommande trafik som vill gå åt höger på samma slinga, ( inkommande trafik stoppas i block innan växel)  Vid behov ger TC tillåtelse att ytterligare vänstergående trafik släpps på till ledigt block.
när slingan är ledig så släpps  trafik åt höger  på slingan och liknade förlopp sker dvs blockerar vänstergående trafik.

Alternativt: Få TC att växelvis släppa trafik  på slingan,  Som det är nu kan det hända , jag får bara   vänstertrafik under hela dagen körning eller högertrafik... inte bägge ,

Hoppas att min förklaring inte var för komplicerad.
Tacksam för tips o trix.
Mvh Micke