Författare Ämne: Oskarstorp  (läst 330 gånger)

The Tram Man

• Användare
  • Antal inlägg: 335
Oskarstorp
« skrivet: lör 07 apr 2018, 23:20:18 »
Ja, detta är alltså då min första egna modul, byggd med hjälp av MMM på en av de modulbyggarhelger de arrangerar. Det är en kombimodul, och går alltså att använda som både 2R och 3R. Landskapet kommer inte att vara något avancerat. Två röda stugor och en grusplan på ena sidan spåret, gräs och kanske en kulle på andra.

Har inte kommit så långt än, men sen har jag också lite begränsade möjligheter att jobba på den. Får ta det som det kommer helt enkelt.

Uppdateringar kommer att följa.
« Senast ändrad: lör 07 apr 2018, 23:51:16 av The Tram Man »

carlson

• Användare
  • Antal inlägg: 34
  • Snöat in på H0-moduler, samt N och H0e
    • Min YouTubekanal
SV: Oskarstorp
« Svar #1 skrivet: sön 08 apr 2018, 00:46:57 »
Välkommen till modulbyggeriet!

Dock ett varningens ord ;) modulbyggeri är starkt vanebildande. Rätt som det är så sitter man där med en 7-8 moduler och är alldeles lycksalig.
//Thomas
Magnum in Parvo

om någon säger att det inte går, så är det en anledning att prova, i sämsta fall bevisar det att att hen hade rätt

The Tram Man

• Användare
« Svar #2 skrivet: sön 08 apr 2018, 01:46:24 »
Haha, får hoppas att det inte blir så riktigt än. Är knappt så jag har rum för den här så som jag bor just nu. För tillfället förvarar jag den på jobbet. Ironiskt nog så kan jag bara jobba på den på mina lediga dagar.

Som tur är så har jag däremot tillgång till en fullt utrustad verkstad, så att få den färdig till Hobbymässan borde inte vara några problem.

paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.187
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
« Svar #3 skrivet: sön 08 apr 2018, 09:22:50 »
Det är vanebildande.

Med en stor stationär N-skale anläggning som borde räcka livet ut blev jag även modulrallare i Värmlandståg Kil med H0 MMM.
För att bli aktiv i gemenskapen byggde jag en första modul som snabbt fick ett syskon. Till hösten har familjen vuxit till totalt 9 st moduler vilket även föranlett att verstan fått byggas ut.

Tur att N-skaleanläggningen befinner sig i ett hobbyrum i boningshuset annars skulle det bli vilda protester om de skulle samsas.
Slagsmål om tiden pågår ständigt!  :)

Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
2RH0-modul / N-skalerallare /Train Controller
Min Hemsida
Min Youtube kanal

The Tram Man

• Användare
« Svar #4 skrivet: sön 08 apr 2018, 17:52:03 »
Jag har ganska länge haft idéer och planer på vad jag vill ha för moduler, hur de ska se ut, osv. Men det gäller ju att man har någonstans att förvara dem också, och något sätt att transportera dem. Så den där vanan får snällt ta och vänta.