Författare Ämne: N-modulare i Luleå?  (läst 514 gånger)

Sadeltank

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 3
N-modulare i Luleå?
« skrivet: tor 22 mar 2018, 10:24:40 »
Hej!
Jag är sugen på att knåpa ihop några moduler i N skalan och undrar om det finns några som håller på med det, eller som kanske vill börja med moduler i Luleå?  :)

andreasevo

• Användare
  • Antal inlägg: 284
SV: N-modulare i Luleå?
« Svar #1 skrivet: tor 22 mar 2018, 11:18:59 »
Hej!
Jag är sugen på att knåpa ihop några moduler i N skalan och undrar om det finns några som håller på med det, eller som kanske vill börja med moduler i Luleå?  :)

Gränsen för moduler verkar vara i Gävle trakten tyvärr sällan man ser några uppifrån, lite tråkigt är det

d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 729
« Svar #2 skrivet: tor 22 mar 2018, 11:53:59 »
...
Gränsen för moduler verkar vara i Gävle trakten tyvärr sällan man ser några uppifrån, lite tråkigt är det

Så knivskarp är gränsen ändå inte. Det finns åtminstone i teorin lite stillsam verksamhet även norr om Ljusnan med potential för tillväxt. Men det handlar än så länge mest om H0.
- o000oo -

andreasevo

• Användare
  • Antal inlägg: 284
« Svar #3 skrivet: tor 22 mar 2018, 12:31:54 »
...

Så knivskarp är gränsen ändå inte. Det finns åtminstone i teorin lite stillsam verksamhet även norr om Ljusnan med potential för tillväxt. Men det handlar än så länge mest om H0.

har det varit några träffar ännu? vore skoj och åkt på då man har norrlandstema på modulerna

d680ae

• Stammis
  • Antal inlägg: 729
« Svar #4 skrivet: tor 22 mar 2018, 13:10:38 »
...

har det varit några träffar ännu? vore skoj och åkt på då man har norrlandstema på modulerna

Modulframställning är än så länge att betrakta som "vid sidan om"-verksamhet och den samlade tillgången är inte stor. Träffar äger rum flera gånger om året men inte nödvändigtvis med moduler som tema. Senast mer än en modul sågs uppträda annat än ensam var 2018-01-27 i Luleå (bild 3-7). Mycket till körning blir det väl inte så länge stationsmióduler helt saknas.
- o000oo -

Sadeltank

• Nykomling
  • **
« Svar #5 skrivet: lör 24 mar 2018, 21:29:50 »
Tack för era svar.
Modulframställning är än så länge att betrakta som "vid sidan om"-verksamhet och den samlade tillgången är inte stor. Träffar äger rum flera gånger om året men inte nödvändigtvis med moduler som tema. Senast mer än en modul sågs uppträda annat än ensam var 2018-01-27 i Luleå (bild 3-7). Mycket till körning blir det väl inte så länge stationsmióduler helt saknas.
Ok, det finns ett H0 embryo.  :up: Jag hade ingen aning om att NAJK fanns, tack för länken med bilderna. :)

AlexEhn

• Användare
  • Antal inlägg: 138
« Svar #6 skrivet: sön 25 mar 2018, 23:10:29 »
Vi på mer sydliga breddgrader stöttar gärna online.

Nu vet jag inte, du kanske redan har koll, men i alla fall, det finns en del nätverk att söka stöd och support hos:

« Senast ändrad: sön 25 mar 2018, 23:12:08 av AlexEhn »

Sadeltank

• Nykomling
  • **
« Svar #7 skrivet: fre 30 mar 2018, 11:29:45 »
Vi på mer sydliga breddgrader stöttar gärna online.

Tack! Känns bra att kunna vädra funderingar och få feedback. :)

Nu vet jag inte, du kanske redan har koll, men i alla fall, det finns en del nätverk att söka stöd och support hos:

Jag kände till några av dom men inte alla. Tack för listan! Nu har jag fler inspirations och tips källor att hämta idéer och tekniker ifrån. :)