Författare Ämne: Volvo "droska"  (läst 1267 gånger)

Patrick Grotenius

• Användare
  • Antal inlägg: 66
Volvo "droska"
« skrivet: tor 22 feb 2018, 20:58:14 »
Jag undrar om någon vet var det kan gå att få tag i en sk Volvo droska i skala 1:87?

N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 622
SV: Volvo "droska"
« Svar #1 skrivet: tor 22 feb 2018, 21:21:52 »
Jag undrar om någon vet var det kan gå att få tag i en sk Volvo droska i skala 1:87?
Teknobygg har en vitmetallbyggsats om det är en Volvo 831 du menar...
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare i N-skalan

Patrick Grotenius

• Användare
« Svar #2 skrivet: tor 22 feb 2018, 21:57:25 »
Jo precis en sådan. Men firman verkar inte så aktiv numera.

Arstuga

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.561
    • http://arstuga.se/jvg.htm
« Svar #3 skrivet: tor 22 feb 2018, 22:22:47 »
Jo precis en sådan. Men firman verkar inte så aktiv numera.

Kolla med sign. andreasevo på forumet om han kan hjälpa dig.
Hälsningar
Stefan Nilsson
HemsidaModelljärnvägsmagasinet • H0 - S9 - 0e - LGB

Patrick Grotenius

• Användare
« Svar #4 skrivet: fre 23 feb 2018, 19:19:53 »
Tack, jag gör så så ser vi.
Om någon annan kommer på något tar jag gärna emot tips. Det kan gärna vara en byggsats det handlar om, men behöver inte vara det.

Patrick Grotenius

• Användare
« Svar #5 skrivet: tor 15 mar 2018, 20:24:52 »
Det löste sig med beställning från TeknoBygg. Finns det någon som byggt om en sådan till en rälsbil? Ser på kartongen att det viss även funnits en modell som var spårgående. Jag har en tanke om att bygga om med någon micromotor och som 3R. Tror att det kan bli lite trångt att få in allt. Men inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid  :cool:

Bullfrogg

• Användare
  • Antal inlägg: 440
« Svar #6 skrivet: fre 16 mar 2018, 12:05:28 »
He,he. Det gick nyligen en på Tradera för 702.-! TeknoBygg's hemsida säger 80.-! Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det visar i alla fall  att det kan löna sig med lite efterforskning.

Peter L.

Patrick Grotenius

• Användare
« Svar #7 skrivet: fre 16 mar 2018, 20:42:42 »
Det gäller verkligen att ha koll på priserna. Lite lurigt blir det dock när vissa saker ser ut att vara slutsålda sedan lång tid. Har också sett att priserna sticker iväg något fruktansvärt ibland.

UffeS

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Jag på pappas Panhard
« Svar #8 skrivet: mån 19 mar 2018, 13:13:17 »
Tack för tipset Patrik. Jag försökte beställa från TeknoBygg för något år sedan, men med dåligt resultat. När jag såg ditt inlägg från den 15/3 kastade jag mig på telefonen och fick äntligen prata lite med Göran som för övrigt även har en ny e-post adress. Det skall vara gorane@bahnhof.se numera.
Jag har nu beställt 2 st Volvo 831 som jag hoppas ska kunna bli 2 st. svarta svenska droskor rullande någonstans på den Ångermanländska landsbygden framöver, och hoppas på bättre lycka denna gång.
Jag tittade lite snabbt på google/bilder och hittade 3 rälsgående suggor. En verkade finnas på   Svedinos bil och flyg museum. Det stod TGOJ 3 på fram dörren. Den andra verkar kunna finnas på ULJ. UppsalaLennaJärnväg.

Hälsningar Ulf Söderlind