Författare Ämne: Ny kategori/ämne!  (läst 916 gånger)

FONTANA

• Stammis
  • Antal inlägg: 534
Ny kategori/ämne!
« skrivet: lör 03 feb 2018, 16:05:44 »
Hej på er! Jag tycker att det skall bli en ny kategori här på forumet! Och kategorien skall vara "Vädring av modeller". Jag har försökt och börjat testa denna komplexa del av våran hobby på mina N-skale vagnar med pigment och acrylfärger. Har inte än kommit till airbrusch och till min samling av FS modeller i H0.(kompressor är köpt med spruta) Fakta är ju bara, att det blir ju så jämra mycket snyggare modeller, mera realistiska modeller och det är väl det vi är ute efter? Jag har faktiskt fått beröm av mina första försök av vänner! Jag menar: med vilka färger och tekniker vädrar man en vit kylvagn, damm och skit på en boggie ifrån en person vagn bla bla, här tror jag att det finns massor av tips och råd som vi kan ge till varandra för att få en fin "använd förebild", eller vad tycker ni? Det är ju klart att det blir ju knepigt att jag ska börja skita ner min nyinköpta E 428 Rivarossi Ni får tycka att jag är dum i huvudet eller nörd, men jag köpte på tyska e-bay för några veckor sedan en vädrad modell av Brawas  italienska spitsdachmodell . Så jämra fint vädrad, så jämra fin. Jag betalade 940 sek med frakt. För en sketen godsvagn! Men vagnen är så jämra ful/skitig/häftig  och levande där han står brevid mina andra glansiga plastvagnar och är stjärnan i min samling! Ha det bra! MVH

Coppas

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.525
SV: Ny kategori/ämne!
« Svar #1 skrivet: lör 03 feb 2018, 17:57:34 »
Söker du på ordet ”vädring” så dyker dyker det upp en sådär 14-15 sidor. Mycket finns då under sektionen som heter interaktivitet och tavlan byggforumet.
»Jag kan motstå allt utom frestelsen«

71

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.507
« Svar #2 skrivet: lör 03 feb 2018, 18:46:50 »
Ett gott råd, börja med att öva på billiga vagnar. När dun sen känner att du behärskar tekniken kan du gå över på lok o dyrare vagnar.

De snyggaste vädringarna tycker jag är dom som knappt syns :)

Stefan
Kleinbahn ein Österreichisches erzeugnis

hakang

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.862
    • http://hakang.zmn.se/
« Svar #3 skrivet: lör 03 feb 2018, 21:17:17 »
Web sites are rather like bathrooms. You can get a drink there but you better figure out if you are drinking from the toilet or from the sink...

HJP

• Veteran
  • Antal inlägg: 3.056
« Svar #4 skrivet: lör 03 feb 2018, 22:15:08 »
Bra tips från 71 och Hakang.
Här ett annat tips:

&feature=youtu.be

FONTANA

• Stammis
  • Antal inlägg: 534