Författare Ämne: Train Controller Forum störst Worldwide  (läst 483 gånger)

paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.312
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
Train Controller Forum störst Worldwide
« skrivet: fre 12 jan 2018, 19:57:28 »
Nu handlar det inte bara om programvara till MJ..... TC Forum störst i MJ-sammanhang.
Talar en del för hur många som valt just Train Controller.
http://www.freiwald.com/forum/

Hello all,

in the last few days, this forum has become the largest public forum worldwide in terms of the number of officially registered participants, which deals broadly with the digital control of model railroads. Before it has already been the largest forum for model railroad computer control for a long time.

So far, the Digitrax forum at Yahoo in the U.S. was still a bit greater. But a few days ago it was passed by our forum.

Of course there are some other model railroad forums with more participants. They deal with all the themes of the model train hobby, however.

On this occasion I would like to thank all participants of this forum for the continued support. Thanks to you this forum has now achieved a leading position.
« Senast ändrad: fre 12 jan 2018, 19:59:10 av paj2 »
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
2RH0-modul / N-skalerallare /Train Controller
Min Hemsida
Min Youtube kanal

LLJ

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.471
SV: Train Controller Forum störst Worldwide
« Svar #1 skrivet: fre 12 jan 2018, 20:30:29 »
Flest antal registrerade användare säger ingenting om produkten.
Använd det som fungerar för respektive person, dvs. jag lägger ingen vikt på att TC är bättre eller sämre baserat på antalet registrerade användare på forumet.

/Lars

paj2

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.312
    • http://www.mj-rallaren.se/index.htm
« Svar #2 skrivet: fre 12 jan 2018, 22:17:43 »
Använd det som fungerar för respektive person, dvs. jag lägger ingen vikt på att TC är bättre eller sämre baserat på antalet registrerade användare på forumet.

/Lars

Läs mitt inlägg en gång till.

Jag har inte lagt något omdöme om produkten i mitt inlägg ..... det står var och en fritt att avgöra.

Att jag skriver att TC forumet är störst och att det kan ses som att många valt TC
har jag därmed inte per automatik betygsatt produkten. 

Det är du som gör den kopplingen.

« Senast ändrad: fre 12 jan 2018, 22:44:06 av paj2 »
Bästa MJ-hälsningar
Per-Åke
2RH0-modul / N-skalerallare /Train Controller
Min Hemsida
Min Youtube kanal

andersb

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.703
    • http://www.mollehem.se
« Svar #3 skrivet: lör 13 jan 2018, 07:19:52 »
Kul!
Kollade siffran och det var nästan 18000 användare.
Säger en del om hur stort MJ är då jag antar att det är en ganska liten minoritet av MJ-folket som överhuvudtaget pysslar med datorstyrning!
mvh/anders
* med siktet på skåNskt *
skånskaN på nätet - www.nskalaskane.se
Med starka kopplingar till MGP

BenWah46

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.524
« Svar #4 skrivet: lör 13 jan 2018, 07:51:17 »

/Lars
Jo, Lars, något säger det allt om produkten att många vill lägga ner tid på att utbyta sina erfarenheter. Ett program av denna komplexitetsgrad kräver givetvis en disukssionsmöjlighet. Om det inte var mödan värt skulle folk inte skriva och inte läsa. Så det säger nog att TC är en mycket användbar programvara med hög teknisk nivå och stor användbarhet. Om det inte funkade skulle det snart bli tyst. Vad som är bättre eller sämre det kan man dock inte ge svar på. TC förtjänar med all säkerhet den starka position det har.
Bengt W
H0 2R DCC

PerH

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.096
« Svar #5 skrivet: lör 13 jan 2018, 10:55:09 »
Kul!
Kollade siffran och det var nästan 18000 användare.
Säger en del om hur stort MJ är då jag antar att det är en ganska liten minoritet av MJ-folket som överhuvudtaget pysslar med datorstyrning!
mvh/anders
Jag skulle faktiskt tro att merparten av ”nya” i vår hobby har datorstyrning som en naturlig del...
Svenskt epok V-VI, H0 2R DCC m Z21/Mgp och TC(g)