Författare Ämne: Ordning på kablarna..... ett tips... billigt....  (läst 347 gånger)

Hans O

• Användare
  • Antal inlägg: 424
Ordning på kablarna..... ett tips... billigt....
« skrivet: fre 01 dec 2017, 20:46:55 »
God kväll, inlägget hamnade här då jag tyckte det passade bäst, håller på med kabeldragning från anläggningen och har kommit till brytpunkten då kablarna blir ett kaos. Har ingen stort djup 50 cm och jag har byggt upp anläggningen på Ikeas köks överskåp ( den gamla modellen faktum). Jag förstod att det skulle bli bra rörigt efter ett tag.

Behövde ett sätt att komma lätt åt dekodrar mm, så jag fäster dessa på en plyfa som sedan blir lätt att hämta ut när det behöver kopplas, dock så blir det lite "trassligt"

Så med hjälp av lite smältlim och en "påsförslutare" lätt bearbetad till att passa att låsa kablar av div storlek och så avlastar den skruv plinten på dekodern. Gjorde jack med en Dremel i den men det funkar att bara raspa ner höjden på den också.

Funkar väldigt bra, billigaste tillbehöret hittills  :)  . Kommer att se till att alla kablar som skall till samma "plyfa"  får en enkelt fäste längst in mot väggen och på så sätt så blir det en "kabel stam" till dekoder o plyfan och inte det kaos som syns på översta bilden.

Med vänlig hälsning Hans O
Kör 3R Märklin, styr över IB 2án,  feedback genom 63330 "outback" genom 63410 och testar TC´s funktioner så fort jag hinner.