Författare Ämne: Hemsidan uppdaterad  (läst 2057 gånger)

Göran Nilsson

• Handlare
  • Antal inlägg: 57
Hemsidan uppdaterad
« skrivet: ons 18 okt 2017, 19:09:10 »
Jag har nu uppdaterat hemsidan så att alla modeller finns med, både de som finns på lager och de som är beställda / under produktion.

Nytt på hemsidan är att under resp modelltyp (etsade o.s.v) finns en illustreradförteckning över alla modeller, så att det blir lättare att söka.
Nytt är också att det finns en ny flik för smalspår.
Hemsidan hittar du här:
http://www.vagnverkstaden.eu

Göran Nilsson

• Handlare
SV: Hemssidan uppdaterad - nytt om smalspår
« Svar #1 skrivet: tis 07 nov 2017, 18:14:22 »
Jag gör nu ett nytt försök med smalspår!
Tanken är att ha ett litet sortiment av etsade och gjutna vagnar, som blir uppbyggda på samma sätt som mina normalspårsbyggsatser, dvs kompletta, med gjutna tak osv.

Jag kommer också att ta fram ett antal byggdelar och hjul. Även ett par boggier är på gång - Ap boggien finns redan på lager, och gjuts nu i mässing.

På hemsidan under fliken SMALSPÅR finns det planerade sortimentet presenterat. Ett antal vagnar är beställda och levereras inom kort. Fop är nästan färdigritad, och DFo11t/p gjuts för tillfället.

KÅ 6-ton

• Användare
  • Antal inlägg: 128
SV: Hemsidan uppdaterad
« Svar #2 skrivet: ons 08 nov 2017, 00:54:29 »
Inga priser på vagnarna listade någonstans? I prislistan finns enbart 3 st vagnar listade och inte ens dom som det enbart finns enstaka ex kvar av finns med i prislistan. En miss eller?

Göran Nilsson

• Handlare
« Svar #3 skrivet: ons 08 nov 2017, 09:37:29 »
Det kommer succesivt.
Men generellt ligger boggivagnar kompletta på 1295:- och 2 axliga personvagnar på 995:-, kompletta.

KÅ 6-ton

• Användare
« Svar #4 skrivet: ons 08 nov 2017, 22:25:30 »
Ok. Vad är priset för dom två vagnarna CFp 352 och DF10p? Vilken version är det på dessa kvarvarande ex, första utgåvan av dessa hade väl något konstruktionsfel har jag för mig jag sett nämnas på något forum.

Göran Nilsson

• Handlare
« Svar #5 skrivet: tor 09 nov 2017, 08:41:37 »
Som sagt - information kommer löpande.
Vill du ha löpande information anmäler du dig för mitt informationsblad!

KÅ 6-ton

• Användare
« Svar #6 skrivet: tor 09 nov 2017, 23:42:58 »
Men nu gällde ju min fråga specifikt dom två vagnarna CFp 352 och DF10p som det finns enstaka ex kvar av enligt hemsidan. Jag förmodar att du har prissatt dessa redan om dom sålts så det nu enbart är enstaka ex kvar. Likaså om det är första eller andra utgåvan av plåtarna som finns kvar bör väl också vara känt. Så varför jag ska anmäla mig till ett nyhetsbrev för att få svar på detta förstår jag inte? Lika lång tid det tog dig att skriva ditt svar om nyhetsbrev hade det tagit att svara på två enkla frågor, underligt.

Göran Nilsson

• Handlare
« Svar #7 skrivet: fre 10 nov 2017, 06:32:37 »
Jag skrev dig igår förmiddag ett mail, där jag bad dig kontakta mig, men det var inte intressant. Roligare är det att upprepa frågor i mj forum.

Jag är i en process med smalspårssortimentet, där många frågor återstår att lösa, inkl de båda nämnda vagnarna. Hur projektet framskrider, kommer jag att informera om löpande. Detta kommer att ske på hemsidan och i informationsbrev, som man anmäler sig till, om man har intresse för mina modeller. Dessutom kan man vända sig till mig direkt om man har ytterligare frågor.

Jag använder forumen bara för att informera om större generella nyheter, och avser inte att gå in i specifika diskussioner på forumen.Därmed är denna fråga avslutad för mig.

alsum

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.944
  • alsum
« Svar #8 skrivet: fre 10 nov 2017, 10:26:42 »
Jag har köpt en vagn såm är Ångvagn. Några fattas delar och skrivit till honom, men inget svar. Så bli inte köpa av dom. Trevligt modell men jag sluta beställa och tack för det. :( :(

Göran Nilsson

• Handlare
« Svar #9 skrivet: fre 10 nov 2017, 12:06:23 »
Jag kan bara inte låta bli.........

1 Jag svarar ALLTID på mail, oftast samma dag. Ibland dröjer det någon vecka, då det finna annat i mitt liv också. Under förutsättning att jag fått mailet!

2 Ovanstående inlägg visar exakt problemet mad forum. Där kan allt, oavsett om det är relevant eller inte diskuteras i oändlighet.

Till Alf - jag har inte fått något mail från dig, som jag inte besvarat. Och att det skulle saknas delar till an ångvangn är osannolikt då jag inte haft någon ångvagn i mitt sortiment. Om du slutat handla av mig vet jag inte, då du ju i princip inte handlat något.........

Därmed är det definitivt slut med svar på frågor om detta, oavsett vad påhoppen handlar om.
Jag repeterar:
1. Jag informerar via hemsidan och via informationsbrev.
2. Jag annonserar i Mj-magasinet, och kommer att börja annonsera i Smalspårigt
3. Större händelser berättar jag om på forum, men kommer INTE att besvara frågor om innehållet
4. Övriga frågor, besvaras via mail, där du i regel kan förvänta dig omgående svar.

Jag hoppas detta är tydligt och ger tillräckligt med information.

Nu skall jag ägna mig åt att ta fram delar till smalspårsvagnarna, och gripa mig an några nya spännande projekt.
Hälsningar
Göran Nilsson

KÅ 6-ton

• Användare
« Svar #10 skrivet: fre 10 nov 2017, 14:43:55 »
Något mail har jag inte fått från dig, eftersom jag inte har mailfunktionen aktiverad här på mitt konto så förstår jag inte hur du kunnat skicka mig mail??? Hade jag haft funktionen aktiv och fått mail då hade jag så klart inte skrivit frågan här igen. Något PM fanns inte heller om det skulle råkat vara det du menade med mail.
Hur man ska veta att du inte besvarar inlägg med frågor på ett diskussionsforum där du själv skriver inlägg men inte nämner något om detta förstår jag inte. Att du sen uttrycker dig smått hånfullt om att det är "roligare att upprepa frågor i forum" och att ditt mail "inte var intressant" får ju inte precis dig att framstå som nån särskilt sympatisk säljare gentemot någon som undrar över något rörande dina produkter.
Förstår inte hur där kan vara många frågor kvar att lösa på nämnda vagnar då dom som sagt listas på hemsidan som enstaka ex kvar och jag sett byggtrådar för vagnarna på forum.
Ja då får väl även jag anse frågan avslutad då, får väl söka smalspårsmaterial annorstädes.
« Senast ändrad: fre 10 nov 2017, 15:17:45 av KÅ 6-ton »

Göran Nilsson

• Handlare
« Svar #11 skrivet: tis 21 nov 2017, 17:32:26 »
Nu finns ytterligare information om smalspårsortimentet på hemsidan www.vagnverkstaden.eu.

Det finns både en ny översikt, som en del modellpresentationer - dessa fylls på successivt.
Prislistan är också uppdaterad.

Anmäl dig till mitt nyhetsbrev för snabb och kontinuerlig information: info@vagnverkstaden.eu

Göran Nilsson

• Handlare
SV: Smalspårslok
« Svar #12 skrivet: tis 05 dec 2017, 08:41:42 »
En i mitt tycke begränsande faktor för svenskt smalspår är bristen på dragfordon. Jag undersöker därför intresset för några modeller ( återutgivning av Np, en lättbyggd, måttriktig modell av Z4p i båda varianterna.

Jag tar gärna emot förslag på dragfordon, dock inte ånglok!!!!! Ett Gp-projekt ger jag mig inte på igen.

Mer info får du om du skriver till info@vagnverkstaden.eu