Författare Ämne: Hjälp med programering  (läst 784 gånger)

Per Lind

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.678
Hjälp med programering
« skrivet: sön 14 maj 2017, 12:41:33 »
Hejsan,
Jag önskar förnya mitt Webbsidesprogram, Serif WebPlus. Tyv ärr har Serif lagt ned programmet.
Jag behöver kunna införa repeterande fält varifrån jag kan få in data från en databas i text-format.

Är det någon som vet om man i ett "vanligt" program, typ XARA, WIX etc, kan skriva egen HTML-kod för att importera önskad data i ett repeterat fält som innehåller data från en databas?

De program jag tittat på har inte funktion för repeterade fält.

Se www.ammebergsresor.se
På startsidan ser man datan från databasen.

Databasen är i .sdb -format.
Datan skrivs i ett Filemaker-program som sparar i textformat med .sdb som filformat.
Fälten avdelas med ;
Översta raden i .sdb är Filemakers fältnamn. Därunder innehållet i Filemaker-fälten. Obs! Bara den första resan finns med i detta exempel.

Avresedatum;Platser kvar;Reslängd;Resmål;Text;HTML Länk;Foto;Maxantal
"27/7 2017";"Finns";"6 dagar.";"Isländska äventyr - när ljungen blommar";"Vill Du bara ha varit på Island finns billigare resor i april/maj men vill Du uppleva den blommande ljungen måste Du åka på sommaren. Reykjavik, Blå lagunen, Guldforssen, Gyllene Cirkeln, Tingvalla, Thórsmunk, Geisrar. Vi ser vulkaner och glaciärer.";"www.ammebergsresor.se/island.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Island.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"

-Per
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------
H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema. Pacific Electric.

mazarine

• Användare
  • Antal inlägg: 114
SV: Hjälp med programering
« Svar #1 skrivet: sön 14 maj 2017, 14:45:16 »

Om jag fattat rätt så gör du sidan med WebPlus, men infon/datan om resorna ligger i en Pagemaker databas som länkas till sidan?

Och nu läggs WebPlus ner.

Måste du ha en separat databas?

Jag skulle föreslå att du gör allt i wordpress, sida plus rese-info. Och använder en boknings-plugin för ditt rese-program.

"repeterande fält" kommer från bokningsplugin'en, en kalender, lista med resor, eller vad man vill kalla det.

// robban

PerH

• Stammis
  • Antal inlägg: 794
« Svar #2 skrivet: sön 14 maj 2017, 15:19:18 »
Exportera Filemaker databasen till Access, XML eller hellre SQLExpress så kommer du ha mycket fler enkla saker att jobba med.
Det är tyvärr ytterst få som jobbar med Filemaker.
Svenskt epok V-VI, H0 2R DCC m Z21/Mgp och TC(g)

Per Lind

• Stammis
« Svar #3 skrivet: sön 14 maj 2017, 15:31:45 »

Om jag fattat rätt så gör du sidan med WebPlus, men infon/datan om resorna ligger i en Pagemaker databas som länkas till sidan?
--> Nej, Filemaker är ett databasprogram.
När jag exporterar från Filemaker kan jag få en .sdb -textbaserad fil.
Citera

Och nu läggs WebPlus ner.
--> Ja, programmet läggs ned men fungerar fortfarande så det är inget måste att byta program men jag skulle behöva ett lite modernare program.
Citera

Måste du ha en separat databas?
--> Ja, det blir för arbetsamt annars. I Filemaker är det lätt att lägga in alla uppgifter som behövs med länkar till bilder.
Resorna ändras, gamla tas bort när de är körda och nya kommer till. Att göra detta på en webbsida tar för mycket tid.
Obs! Detta gäller bara startsidan vilken är en anslagstavla för vad som finns. På underliggande sidor, vilka länkas till från databasen, är det statiskt text. Om Du klickar på www.ammebergsresor.se och sedan klickar Du på den blå länken så kommer Du till den statiska sidan.
Citera

Jag skulle föreslå att du gör allt i wordpress, sida plus rese-info. Och använder en boknings-plugin för ditt rese-program.
"repeterande fält" kommer från bokningsplugin'en, en kalender, lista med resor, eller vad man vill kalla det.
--> Jag får virusvarning på wordpress-sidan men jag har för mig att jag kollat på den tidigare och då var det månadsavgifter. Vill helst använda ett program som jag köper. Vill helst använda mitt Filemaker-program, som jag programmerat själv för att få de funktioner jag önskat.
Borde det inte gå att skriva någon HTML-kod som ger repeterade fält där innehållet hämtas från en textbaserad databas och där koden kan klistras in på en sida vilken blir expanderande alltefter hur många poster databasen innehåller?
Eller, finns det någon Plugin för repeterande fält?
Citera

// robban

Per Lind

• Stammis
« Svar #4 skrivet: sön 14 maj 2017, 15:39:43 »
Exportera Filemaker databasen till Access, XML eller hellre SQLExpress så kommer du ha mycket fler enkla saker att jobba med.
Det är tyvärr ytterst få som jobbar med Filemaker.
Jo, men Filemaker-delen är klar.
Jag programmerar där och har gjort många stora program.

Problemet är att hitta en Plugin eller en HTML-kod som kan länkas till ett webbdesignprogram.
Jag har en textbaserad .sdb-fil som i sin helhet för de nu aktuella resorna på hemsidan www.ammebergsresor.se ser ut så här:

Citera
Avresedatum;Platser kvar;Reslängd;Resmål;Text;HTLM Länk;Foto;Maxantal
"27/7 2017";"Finns";"6 dagar.";"Isländska äventyr - när ljungen blommar";"Vill Du bara ha varit på Island finns billigare resor i april/maj men vill Du uppleva den blommande ljungen måste Du åka på sommaren. Reykjavik, Blå lagunen, Guldforssen, Gyllene Cirkeln, Tingvalla, Thórsmunk, Geisrar. Vi ser vulkaner och glaciärer.";"www.ammebergsresor.se/island.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Island.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"7/8 2017";"Finns - Max 10";"10 dagar.";"Exklusiva Skottland";"Väl värd att vänta på! En otrolig resa som ger så mycket mer. Vi åker ut på Isle of Skye. följer kusten mot norr. Vi ser fårhundar i arbete och givetvis ljunghedar och Edinburgh Tattoo. Pricken över i - Yorkshiredalarna som avslutning.";"www.ammebergsresor.se/scotland2013.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Skottland Yorkshire.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max10.gif"
"29/8 2017";"Finns";"6 dagar.";"Storstad München med alperna";"En skön tågresa till München där vi besöker bl.a. tysklands högsta alptopp i Garmisch-Partenkirchen samt klostret i Ettal.";"www.ammebergsresor.se/StorstadMunchen.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\munchen.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max10.gif"
"2/10 2017";"Finns";"11 dagar.";"Paris, St Malo, Bretagne, Normandie";"En fantastisk resa som inte finns hos andra arrangörer - se försvarsanläggningen i Oostende, Maginotlinjens största fort, Paris, Champagne-vingård, Versailles, sjörövarstaden St Malo, Tapeten i Bayeux, landstigningsmuséet i Arromanche och klosterön Mt St Michel. ";"www.ammebergsresor.se/stmalo17.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Paris_1.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"28/10 2017";"Finns";"14 dagar.";"USA - I musikens spår";"Fortsättningen på ""Go West"" med Nashville. Elvis Memphis, New Orleans, Washington, New York och Woodstock.";"www.ammebergsresor.se/usamusik.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\New Orleans Hjulangare.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max12.gif"
"21/11 2017";"Finns";"6 dagar.";"Julmarknad Wien";"En skön resa där vi får mycket tid på resmålet tack vare tågresan. Följ med och upplev den vackra staden med slottet Schönbrunn och vinbergen runt Grinzing.";"www.ammebergsresor.se/storstadWien.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\wien.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max15.gif"
"2/12 2017";"Finns";"4 dagar.";"Julmarknad Wroclaw";"Enligt tyska researrangörer ligger tysklands bästa julmarknad i Polen. den gamla tyska staden Breslau - nu Wroclaw. Polens 4'e största stad med en mycket vacker medeltida stadskärna.";"www.ammebergsresor.se/julwroclaw.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\JulmarknadWroclaw.png";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"16/2 2018";"Fullt";"10 dagar.";"Skidresa Val di Sole";"Vår årliga skidresa till Madonna di Campiglio där vi bor i den mysiga dalgången Val di Sole";"www.ammebergsresor.se/v8_16.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\skidresa_2014_01.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"17/2 2018";"Fullt";"1 dag. ";"Mässresa: Antikmässan Älvsjö 18/2 2017";"Vi åker till Stockholm och Antikmässan där alla föremål är till salu och du är hedersgästen!  Syfestival vår pågår samtidigt.";"www.ammebergsresor.se/antik.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Antik Alvsjo.png";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"1/3 2018";"Finns";"11 dagar.";"Sydafrika";"En resa där vi blandar natur med kultur. Vi besöker dom stora resmålen såsom Kapstaden, Stellenbosch och får samtidigt se ""The big 5"" på safarin.";"www.ammebergsresor.se/sydafrika.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\djur.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max12.gif"
"10/3 2018";"Finns";"1 dag. ";"Älvsjömässan: Allt för sjön 2018";"Behöver väl ingen närmare presentation. Följ med och dröm om kommande sommar med glittreande vatten.";"www.ammebergsresor.se/alltforsjon2015.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Alltforsjon.png";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"24/3 2018";"Finns";"1 dag. ";"Älvsjömässan: Nordiska Trädgårdar 2018";"Nordiska Trädgårdar är Nordens största trädgårdsmässa med 55-60000 besökare,och över 390 utställare.";"www.ammebergsresor.se/tradgard.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\tradgardar.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"16/4 2018";"Finns";"6 dagar.";"Möt våren i apelsin-dalen";"En flygresa till Puerto Soller där vi ser det man missar när badstranden är i fokus. Vi gör trevliga utflykter med minibuss där vi bl.a. besöker Drakgrottan. de vackra bergen, Chopins Valdemossa och Palma. Massor av fotomöjligheter, både blommor som natur, och lätt vandring står på programmet.";"www.ammebergsresor.se/mallorca.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\mallorca.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max10.gif"
"2/5 2018";"Finns";"6 dagar.";"Långweekend New York";"En veckoresa där vi djupdyker i denna fantastiska stad med fri tid och utflykter. Även möjlighet till dagsutflykt till Washington med Vita Huset. Capitol, Rymdmuséet, Monumenten, Arlington.";"www.ammebergsresor.se/newyork.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\New York.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"14/5 2018";"Finns";"6 dagar.";"Möt våren i Zürich";"Följ med till den mycket vackra staden Zürich i Schweiz där vi möter våren. Njut av snöklädda bergstoppar medan vi glider runt på Zürich-sjön.";"www.ammebergsresor.se/storstadzurich.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\zurich.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\"
"16/10 2018";"Finns";"Från 18 dagar.";"USA - Go West!";"Vår fantastiska USA-resa som ger Dig en fin översikt utan stress inkl. Kustvägen i Kalifornien. San Francisco. Yosemite, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Kustvägen, Tåg genom Klippiga bergen, Denver, Chicago.";"www.ammebergsresor.se/usagowest.html";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Yosemite berg.jpg";"C:\Users\Laptop\Documents\Incomedia\WebSite X5 v10 - Professional\ÅmmebergsResor\Bilder\0Banner\Max8.gif"
[/size]

Varje fält i Filemaker är avdelat med ;

Jag kan exportera från valfritt filformat så länge det är i textform. ".sdb" kan jag med lätthet ändra till ".txt" eller vad som behövs.

-Per

PerH

• Stammis
« Svar #5 skrivet: sön 14 maj 2017, 15:45:50 »
FMP har sina fördelar, men som sagt är det ytterst få som jobbar med det,och det är ett ganska slutet system.
Svårt att få till det att fungera med php/.NET världen.
Det finns få personer som jobbar med det och de som gör det vet att dom är unika och tar betalt därefter.
Just därför föreslog jag att du skulle importera ditt data till någon av de databassystemen jag föreslog, alternativt MySqL. Till dessa finns mängder med fria exempel och verktyg samt mängder av utvecklare som kan hjälpa dig.

Din exporterade fil är enkel att importera till både access, MSSQL Express, MySQL eller ren XML.

Per Lind

• Stammis
« Svar #6 skrivet: sön 14 maj 2017, 16:25:16 »
Tack för alla svar och för att ni försöker hjälpa till.
Filemaker behärskar jag så den delen glömmer vi och databasen har jag i form av en textbaserad fil där fältinnehållet åtskiljs av ;
Serif WebPlus använder data från en .sfb databas så det är därför jag idag har den filändelsen på textdokumentet.

Det som allt hänger på är:
1. Hur gör man ett repeterande containerfält som kan klistras in i ett webbdesignerprogram vilket jag köper så jag slipper månadsavgifter?

2. Finns färdiga PlugIns som man kan få eller köpa till lägre kostnad och som används som motor till databasfiler?

3. De databaser som ni skrivit om, vad ger dom för innehållsformat?
Är det textbaserat eller krypterat?

4. Jag kan, som sagts ovan, spara med vilken filändelse som helst, bara det är textbaserat så PlugInnen kan läsa min text.
Att exportera från min .sdb-fil till Access m.fl. för att kunna importeras i ett containerfält känns lite overkill.

WebPlus har en inbyggd databas där jag namnger önskat antal fält.
Sedan ska jag lägga in önskad data i denna databas som sparar innehållet in .sdb -fil vilken hamnar på hårddisken döpt till Resor.sdb
När jag stänger mitt Filemaker-program sparas filen som .sdb och skriver sålunda över WebPlus-filen med mina data.
Öppnar jag nu databasfilen innifrån WebPlus så finns alla mina poster, tillverkade i Filemaker.

I Serif WebPlus klickar jag på en länk som tillverkar ett containerfält som jag placerar på webbsidan samt storleksförändrar så det passar. Inne i detta containerfält lägger jag fält från WebPlus databas, vilka är desamma som de som jag har tillverkat i Filemaker.

Så, som jag hoppas att ni hänger med på, söker jag någon databas-plugin som tillverkar containerfält och som kan läsa textbaserad data.

Vi kanske pratar förbi varandra, men är man okunnig så är man, och kan inte tyda det som för er är naturligt.
-Per

mazarine

• Användare
  • Antal inlägg: 114
« Svar #7 skrivet: sön 14 maj 2017, 17:14:26 »

Du han att svara innan jag postade, men postar iallafall. Det korta svaret från mej blir:

"WP, ett gränssnitt, ingen export/import, bara skriva på ett ställe".

Databas-frågan kan jag inte lösa.

// robban

Wordpress är gratis. Installeras väl oftast med typ "1-click installation" på ditt webhotell. Snabbt och enkelt.

Och som en bonus behöver du inget webdesignprogram, men vill man så går det förståss att installera wordpress lokalt på sin dator och jobba nerkopplat, och ladda upp när man är klar. Å det blir ju som att ha ett webdesignprogram.

Förstår inte vad du menar med "wordpress-sidan", den där du får virusvarning.

Så du jobbar i ett egen-snickrat gränssnitt i filemaker och sen exporterar du en fil som sen importeras i webplus, det tycker jag låter krångligt.

Iallafall jämfört med att använda en färdig event-plugin. Finns tusentals att välja från. Gratis, eller köpta om man vill eller har behov av det.

Med wordpress gör du sidor och resor i samma gränssnitt.

Jag sökte på "event" bland plugin'erna på wordpress egen sida och fick bl.a. fram den här https://sv.wordpress.org/plugins/simple-event-planner/ (som inte jag har nåt att göra med, bara ett exempel). Rulla ner en bit och kolla skärmdumpar på hur man skriver in event och hur resultatet blir. Om just den passar för er vet jag inte, bara ett exempel.

Fick över 2500 svar när jag sökte på event https://sv.wordpress.org/plugins/search/event/

Och jodå, jag har snöat in på wordpress, förr satt jag och kodade i notepad, men det var förr i tiden.

Nuförtiden gäller CMS, oavsett om det är Drupal, wordpress, joomla, eller vad man nu föredrar. Men wordpress är enklast, lägts tröskel, av vad jag testat. Och även störst tror jag.

PerH

• Stammis
« Svar #8 skrivet: sön 14 maj 2017, 17:44:09 »
Wordpress är gratis, bra och därmed störst men inte vad Per Lind behöver utifrån de uppgifter jag fått via PM.
Det är en responsive design av aktuell hrml-mall som är största behovet så sidan ser bra ut ialla läsare. :) Per kan mycket väl tänka sig jobba kvar i Web Plus.

Ett alternativ är dock att söka efter en plugin till Wordpress som läser från en semikolon separerad textfil då alla uppgifter som behövs finns i en större lokal databas. Det är inte aktuellt att byta databassteuktir så exempelvis en eventmodul är inte rätt väg.

Per Lind

• Stammis
« Svar #9 skrivet: sön 14 maj 2017, 17:48:44 »
Tack alla som engagerar sig. Det värmer att så många vill hjälpa till.

Event är ungefär som databasen i Serif WebPlus, lite för jobbig att använda.
Det var därför jag skrev mitt Filemakerprogram som är anpassat för det jag behöver.
Många resor återkommer, t.ex. Ullared, väldigt ofta och då har jag gjort en kopieringsmöjlighet så jag bara ändrar "platser kvar" och "datum" på den nya kopian. Jag har också fält där jag lägger in länkar till webbsidor och foton.
Gamla resor ligger kvar i databasen men görs aktiva och visas på webbsidans startsida bara när dom är bokningsbara och uppdaterade.
De repeterade fälten på startsidan är min affisch, eller annons i dagstidningen, som skall locka till att titta på bakomvarande sida med alla detaljer. Här skall det viktiga stå - detaljerna kommer på sidan bakom.
"Ullared" har många "affisch-platser" men bara 1 bakomliggande sida där alla avgångar finns med.
När resan har gått tar jag bort den i databasen genom att göra den inaktiv. Är det bara 1 avgång flyttas webbsidan till nästa år eller läggs i arkivet så folk kan titta på vad vi gjort.

Har Du varit inne och tittat hur sidorna är uppbyggda?
www.ammebergsresor.se

-Per

Per Lind

• Stammis
« Svar #10 skrivet: sön 14 maj 2017, 17:50:45 »
Wordpress är gratis, bra och därmed störst men inte vad Per Lind behöver utifrån de uppgifter jag fått via PM.
Det är en responsive design av aktuell hrml-mall som är största behovet så sidan ser bra ut ialla läsare. :) Per kan mycket väl tänka sig jobba kvar i Web Plus.

Ett alternativ är dock att söka efter en plugin till Wordpress som läser från en semikolon separerad textfil då alla uppgifter som behövs finns i en större lokal databas. Det är inte aktuellt att byta databassteuktir så exempelvis en eventmodul är inte rätt väg.

Tack, Du slog huvudet på spiken.
-Per

N_Rallaren

• Stammis
  • Antal inlägg: 510
« Svar #11 skrivet: lör 01 jul 2017, 11:47:58 »
Hej Per,
Jag skulle trots allt rekommendera att du tittade på ett alternativ. Wordpress är en stor community, Joomla är en annan. Att gå över till en helt databas driven lösning har stora fördelar och kan förmodligen ge dig en massa automation som förenklar hanteringen för dig.

Titta t ex på Joomla (gratis) i kombination med tillägget iCagenda (engångskostnad). Databasen inkl bilder hanterar du iaf via ett grafiskt användarinterface i administratörsgränssnittet. Du separerar också layout från funktion vilket är guld värt den dag man vill förändra utseende och presentation utan att röra funktionalitet och data. iCagenda plugin:en är fö responsive...

Det finns också bra program för att designa användargränssnitt som sedan medger att du genererar mallar för olika webmiljöer som är "responsive" enligt dina önskemål.

Ytterligare en stor fördel är att du kan dra nytta av de olika uppdateringar av plattform och tillägg som regelbundet ges ut vilket bland annat håller din webbpalts säker. Hemmasnickrade eller utgångna produkter är tyvärr väldigt utsatta för olika typer av angrepp.

Lycka till!

PS Kan tillägga att mina råd är baserade på egen erfarenhet av plattform och produkter...

Edit: tillägg och förtydliganden
« Senast ändrad: lör 01 jul 2017, 14:15:59 av N_Rallaren »
Bästa Mj-hälsningar,
Jonas

Återfallsförbrytare i N-skalan

PerH

• Stammis
« Svar #12 skrivet: lör 01 jul 2017, 13:05:42 »
Har du kikat på Seedcode som är en plugin till FMP som har web templates?