Författare Ämne: Var köper man M-playmoduler?  (läst 1966 gånger)

T 44

• Användare
  • Antal inlägg: 89
Var köper man M-playmoduler?
« skrivet: tor 02 feb 2017, 16:28:17 »
Hej!

Jag har förgäves försökt köpa M-play-moduler på deras hemsida.
Men där finns ingen information hur och var man kan köpa sådana.

Är det någon som vet?

LLJ

• Veteran
  • Antal inlägg: 4.132
SV: Var köper man M-playmoduler?
« Svar #1 skrivet: tor 02 feb 2017, 20:15:27 »
Jag har fått uppfattningen att M-play är vilande p.g.a. sjukdom hos ägaren. Men jag kan ha fel.

Vad för typ av modul har du tänkt att bygga (N-RE / MMM / FREMO H0-RE)?

/Lars

kgsjoqvist

• Stammis
  • Antal inlägg: 562
« Svar #2 skrivet: tor 02 feb 2017, 21:16:34 »
Jag hittade följande hemsida:

http://www.m-play.eu/wp/

... så det ser ut som att det kommer något nytt så småningom.

Rickard95

• Användare
  • Antal inlägg: 393
    • Modelltågsmässan
« Svar #3 skrivet: tor 02 feb 2017, 21:59:38 »
M-Play vilar som det ser ut just nu. (Sjukdom och personliga själ är orsaken)
Dock har jag själv en större beställning som skall göras inom kort. (februari)
Man kan om man vill haka på denna beställning. Dock inga specialbeställningar inte heller några garantier för att beställningen blir av.
Du vet vad du vill ha ur standard sortimentet.
Jag förmedlar kontakt, betalning sker vid leveransbekräftelse.
Således slipper man förskottsbetala ifall strul skulle uppstå eller vid förseningar.
Jag vill också hänvisa till att de beställningar som görs direkt via mig personligen inte kommer att skickas. Dessa får hämtas hemma hos mig i Göteborg.
(eventuellt i Borås.)
Beställningar via Pm.

Mvh Rickard

(T44 Lennart... Vi bor ju nästan grannar. Det borde väl funka?)
« Senast ändrad: tor 02 feb 2017, 22:05:09 av Rickard95 »

T 44

• Användare
  • Antal inlägg: 89
« Svar #4 skrivet: fre 03 feb 2017, 23:48:54 »
Hej Alla !

Tack för snabb info !

Nu vet jag.

Richard jag hör av mig.

Hälsningar
Lennart
 :)

mjmike_swe

• Användare
  • Antal inlägg: 41
    • M-Play Miniature Playground
« Svar #5 skrivet: mån 13 mar 2017, 12:00:45 »
Hej. Det stämmer att sjukdom är orsaken till att M-Play gått på halvfart. Ibland finns det viktigare saker i livet, överleva är en.

Men nu så kommer verksamheten att rulla igång igen. Vi planerar en produktion med raka 480/680 mm moduler inom en vecka. Den som vill handla mailar storlek och antal till order@m-play.eu.

Nästa produktion kommer att ske efter sommaren.

Mvh
//Mikael

/Mikael
M-Play

Rickard95

• Användare
  • Antal inlägg: 393
    • Modelltågsmässan
« Svar #6 skrivet: lör 22 apr 2017, 12:59:45 »
Hallå :)
Jag lämnar här en lite uppdatering på förekommen anledning då jag fortfarande får Pm och mail ett par gånger i månaden kring hur det går för  M-Play och om man/jag kan få tag på moduler.

Jag har hjälpt ägaren på min fritid i mån av tid med det praktiska, pratat om produkterna på forum och träffar, packat och skickat produkterna vid beställningar samt deltagit på en del mässor då ägarens sjukdom påverkat rösten och avsevärt försvårat möjlighet till längre konversationer.
Jag kan förstå att jag framstått som ansiktet utåt och borde kunna svara på alla frågor som berör ämnet. I praktiken hade detta fungerat om allt rullat på som det var tänkt. Sedan 2016-01-01 har jag avslutat all form av verksamhet och samarbete med M-Play. Jag måste med all respekt undanbe mig alla former av frågor som berör varumärket, dess produkter och framtid.

Mitt deltagande i denna tråd beror på att jag själv gjort en beställning då jag inte längre har hand om lagret eller är delaktig på något vis.
Jag gjorde en beställning i Maj månad 2016 och har allt eftersom kompletterat denna. April 2017 har snart passerat.........
Jag kommer troligtvis att bygga de beställda modulerna av snickerisågad MDF istället då leverans hela tiden skjuts fram.
Nackdel är att det blir tyngre och tar längre tid att bygga då det är ca 20 moduler att bygga. Fördel är priset som säkert halveras på bekostnad av fritid.

För kännedom så har Theo på ONE87 tagit på sig att sälja resterande lager av M-Play moduler. Dessa finns enbart för avhämtning i Borås.
Vad som finns kvar har jag ej kännedom om men tror att det även finns en liten del 2a sortering samt en del smalare moduler. Jag vet att det inte finns ben att tillgå.
Man kan säkert göra ett fynd om man kan tänka sig att köra med IKEA Ivar ben istället.
Theo kommer inte skicka något. Det är på plats försäljning som gäller.

Mvh Rickard
« Senast ändrad: lör 22 apr 2017, 13:03:40 av Rickard95 »

kgsjoqvist

• Stammis
« Svar #7 skrivet: sön 07 maj 2017, 21:22:31 »
Jag har 2 st M-Playmoduler som jag kan tänka mig att sälja. De är ihopskruvade och den ena av dem har lite spår monterade på sig (Märklin C-räls som jag vill behålla), men eftersom projektet aldrig riktigt kom igång har jag inte byggt något landskap eller använt färg eller lim på dem. De är alltså i praktiken som nya.

Måtten är 480 x 1000 mm och MMM-standard (lågprofil). Finns i Täby - de är ju lite bökiga att skicka, så gärna om någon i Stockholmsområdet skulle vara intresserad är det att föredra.

hakang

• Stammis
  • Antal inlägg: 1.799
    • http://hakang.zmn.se/
« Svar #8 skrivet: ons 10 maj 2017, 11:39:48 »
Några frågor ang. M-playmodulerna:

Har du ben eller benfästen till dem?
    Sitter bussningar i gavelhålen?
    Hur mycket vill du ha för dem?
    Var i Täby bor du?

Svara gärna via pm.

/H
Web sites are rather like bathrooms. You can get a drink there but you better figure out if you are drinking from the toilet or from the sink...

Staffan

• Användare
  • Antal inlägg: 378
« Svar #9 skrivet: ons 10 maj 2017, 20:55:32 »
Jag har tre M-playmoduler som jag kan tänka mig att sälja. Det är 3x1 meter, bredd 48 cm. De är försedda med genomgående dubbelspår Peco cod 75 och 4 Peco large-växlar för spårbyte i ändmodulerna + en växel till exempelvis industri på mittmodulen. Växlarna är dcc-säkrade och manuella.
Mina tummar sitter inter riktigt där de ska, så det kan finnas en del att åtgärda...

Jag tror inte att jag kommer att göra dem färdiga som moduler utan integrerar dem i min hemmabana om ingen är intresserad.

Ben finns men jag har även Ivar-ställning till dem. Tyckte benen var väl rangliga.

Staffan

PerH

• Stammis
  • Antal inlägg: 728
« Svar #10 skrivet: tor 11 maj 2017, 00:18:56 »
Hat skickat PM till både Staffan och KgSjöqvist.
Svenskt epok V-VI, H0 2R DCC m Z21/Mgp och TC(g)

kgsjoqvist

• Stammis
« Svar #11 skrivet: ons 17 maj 2017, 19:30:27 »
Hej!

Lite kompletterande information om modulerna:

Det är samma MMM-moduler för 2R och 3R, så de fungerar för båda systemen. Tyvärr har jag inga ben till dem. Jag har monterat ihop modulerna och skruvat fast räls på den ena och gjort ett litet hål för elkablar.

Prisidé tänkte jag mig 700 kr som paketpris för båda modulerna (vilket är väl ungefär halva nypriset) om någon kan tänka sig att hämta dem i Täby. 

Svarar även på PM till dem som har skickat sådant...

kgsjoqvist

• Stammis
« Svar #12 skrivet: fre 19 maj 2017, 19:34:27 »
Mina två M-Playmoduler är nu sålda till en annan medlem på forumet. Hoppas att få se dem använda i kommande modulträffar.