Författare Ämne: Nya projektet  (läst 7644 gånger)

LarsRobert

• Användare
  • Antal inlägg: 499
SV: Nya projektet
« Svar #25 skrivet: sön 18 dec 2016, 17:47:09 »
Har fixat så det kan bli körning under julledigheten. Provisoriskt och fult men väldigt kul. Funderar på att koppla in växlarna men då kanske det klassas som anläggning?

Uppställningsspår för flera tåg.

Stora, svepande och elegant stigande kurvor.

Loket tuffar på bra i motluten.
« Senast ändrad: sön 18 dec 2016, 20:16:11 av LarsRobert »

LarsRobert

• Användare
« Svar #26 skrivet: mån 17 jul 2017, 22:40:23 »
Har fuskat en del med moduler det senaste året. Kul att bygga men alldeles för glest med körningar. Har saknat att sitta och titta på rullande tåg om kvällarna. Funderingar på en liten hemmabana har funnits en längre tid. Spanat runt på nätet efter microbanor i H0. Enkla saker som kanske har en chans att "bli klart". Tror mig nu ha hittat något jag gillar. Provbyggde lite i kväll för att se hur det ser ut.

En enkel liten oval i ett plan med ett mötesspår och några korta stickspår. Allt är tänkt att rymmas på 140x110 cm och ska byggas på två hjulförsedda ivarhyllor. Jag vill gärna ta del av era åsikter och förbättringsförslag. Sen ska det bara funderas lite till så kanske jag sätter i gång med bygget i höst.

3030

• Användare
  • Antal inlägg: 28
« Svar #27 skrivet: tis 18 jul 2017, 19:44:34 »
Du gör antagligen helt rätt som gör något som går att få klart och köra på medan det "stora drömprojektet" tuffar på.. Det går säkert att göra något kul av det där.
Lite fallrisk på långsidorna, kanske kan du "rama in" med med en 5 cm hög kant med murmönster på insidan?

LarsRobert

• Användare
« Svar #28 skrivet: tis 18 jul 2017, 20:13:29 »
Jag glömde skriva att det ska bli en ny platta. Det här ligger bara löst på mitt nuvarande tågbord. Ñär/Om allt blir klart ska det finnas ca 10 cm runt om att spåra ur på.

tummenmittihanden

• Användare
  • Antal inlägg: 393
« Svar #29 skrivet: ons 09 aug 2017, 10:37:36 »
Det här kan bli intressant att följa. Jag tänker nämligen på nått liknande. Har helt tappat suget på modulrallandet så jag ska kolla vad du får ihop på en liten yta, riva mina moduler och använda spåren till att bygga en liten hemmabana.
/ mvh Micke

ub

• Veteran
  • Antal inlägg: 2.361
« Svar #30 skrivet: ons 09 aug 2017, 10:51:16 »
Kombinationen med en liten bana hemma och rejäla modulkörningar några gånger per år tycker jag är bra.
Spårplanen ser bra ut, lite svårt att se men du har ett rundgångsspår i bakkant?

Mvh UB

LarsRobert

• Användare
« Svar #31 skrivet: ons 09 aug 2017, 21:18:27 »
Man ska aldrig riva något som funkar bra Micke. Jag tycker du ska lägga undan dina moduler ett tag och bygga något annat undet tiden innan modulsuget kommer tillbaka till vintern. Så har jag tänkt göra när jag fått "klart" mina halvfärdiga projekt.

UB: Det är ett mötesspår med kurvväxlar på baksidan men den får inte rum på bilden. Ska bli en ny platta är det tänkt. Grundplanen är att det hela ska vara vändbart, dvs det ska inte vara någon fram och baksida. Om man sen får lust så kan man låta det yttre stickspåret gå ut och docka mot en bangårdsmodul men det är inget som är färdigförhandlat.
« Senast ändrad: ons 09 aug 2017, 21:25:41 av LarsRobert »