Författare Ämne: Hell banan (Inte det riktiga hell tyvärr)  (läst 675 gånger)

MarcusGustafsson

• Nykomling
  • **
  • Antal inlägg: 1
Hell banan (Inte det riktiga hell tyvärr)
« skrivet: ons 14 jan 2015, 21:48:27 »
Hallå!

Jag har sysslat med modelljärnväg sedan jag var liten, fick min första startsatts i julklapp av min mamma och pappa när jag var 11 år.
11 år senare har jag beslutat mig för at det är dags att faktiskt ta tag i byggnationen.
Så nu har jag gjort en spårplan för en bana på 415cm gånger 106cm.
(den kan beskådas här: http://i1145.photobucket.com/albums/o511/Eatenmarcus/Sparingrplansfoumlrslag6_zpsea688382.jpg)
Den ska byggas i två plan med en skuggbangård på det nedre planet, den nås genom att tågen åker ut på spåret som slutar mitt ute i ingenstans och fortsätter ner i en helix.
Allt är beställt och jag har även passat på att byta upp mig från att köra analogt till att köra digitalt.
Vilket betyder att jag valde att punga ut några extra kronor (några är en stark underdrift) för digitaldekodrar för att kunna manövrera växlarna från en av mina mobile station 2 enheter.

Tänkte i denna tråden dokumentera mit bygge under tiden som jag pysslar med det, och jag tar tacksamt emot tips och råd från er andra med mer erfarenhet av hobbyn än vad jag har!
Just nu undrar jag allra främst vilket det bästa sättet att manövrera Märklins avkopplingsskenor för C räls är? Art.Nummer på dom är 24997.
Jag räknar med att dom första bilderna borde kunna dyka upp till helgen när byggnationen utav modulerna påbörjas.

Sedan om någon känner till någon som säljer ett Jeco SJ T43 AC så skadar sådana tips inte heller! ;)

Med vänliga hälsningar.

Marcus Gustafsson.
« Senast ändrad: ons 14 jan 2015, 21:50:06 av MarcusGustafsson »

hanlof

• Stammis
  • Antal inlägg: 813
SV: Hell banan (Inte det riktiga hell tyvärr)
« Svar #1 skrivet: ons 14 jan 2015, 22:25:05 »
Hej,

Kul, välkommen till forumet.

MJHobbyexperten säljer ju Jeco T43 i AC. Det beror dock på vilken färgsättning du vill ha. De orange/blå är nog slut och trikoloren-färgade är nog slut likaså där, har jag för mig. I så fall...leta på Tradera.

M v h Hans
Svenskt epok IV-V: H0 2R DCC, N-skala DCC