![]() |
Ytterligare en byggnad / semesterplats |
Skicka svar
|
sida 12> |
| Författare | |
Bo
Senior Member
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: SKÅNE Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 3559 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Ämne: Ytterligare en byggnad / semesterplatsPostat: 17 Augusti 2010 vid 20:52 |
|
Jag fortsätter med ett lite bild kartotek över denna plats.
Underlaget är en tillfällig lösning där jag tänker att göra detta i mera naturtroget underlag.
Underlaget vi ser, var för en liten presentation för ägarna till denna plats.
Bo
|
|
|
|
![]() |
|
Bo
Senior Member
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: SKÅNE Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 3559 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 16 Augusti 2010 vid 15:34 |
|
Visst lever stället.
Men som en plats i ett paradis, där den vardagliga zonen har tagit en paus.
Vedbod med lite detaljer.
![]() Bo
|
|
|
|
![]() |
|
Tompa
Senior Member
Blev medlem: 05 Januari 2010 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 298 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 14 Augusti 2010 vid 10:06 |
|
Charmigt och känns att stället "lever". Lite grönt och grus så behövs faktiskt inte så mycket mer detaljer. Helhetsintrycket fångat bra.
|
|
![]() |
|
Bo
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 14 Augusti 2010 vid 09:25 |
|
Några tillbehör har jag inte ansträngt mig att införskaffa.
Däremot så har boningshuset fått lite utsmyckning i form av fasad och fönster.
Fönsterna är inte riktigt som det ser ut ( påklistrat ) utan det består av Ristat o Skuret fina fönster men med en nisch in i fasaden, och lagt en svart bakgrund " Fel eller inte " kan göras bättre naturligtvis.
Men någon gång ska man prova sig fram att bygga, och i detta fall förenklat utförande då det är en PLOJ.
Vindskivor och en del av byggnaderna hängrännor och stuprör, kommer senare.
Det var i allafall kul att testa på att bygga lite av en Värmlänsk miljö.
![]() Angående vedhögen mitt i backen , så är det så det alltid ser ut när leveransen har kommit.
Bo Ändrad av Bo - 14 Augusti 2010 vid 09:26 |
|
|
|
![]() |
|
Bo
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 09 Augusti 2010 vid 19:22 |
|
Tack ska ni ha.
Rickepump har jag inte jagat, utan snarare varit på jakt efter den beklädnad jag ska ha på boningshuset.
Sen ska det till en minisläp med kapell ( den minska släp som har tillverkats )
samt en Citroën C5 ca 2003 års modell ,champagne färgad, till detta 2st vita vovvar buskar / träd / köksträdgård / vilt, listan kan göras lång.
Bo
|
|
|
|
![]() |
|
H0n3
Senior Member
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 137 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 09 Augusti 2010 vid 19:07 |
|
Stiligt jobbat Bo.
Rickepumpen har jag tidigare handlat hos TeknoBygg, vet dock inte om han har dem kvar. Mvh /Peter |
|
|
Slötorp-Dåseberga Jernväg (SDJ), MJ i H0, H0n3, H09
SDJ Verkstad - Fartyg, Lok, Vagnar i 1:87 och verktygsutrustning i 1:1 |
|
![]() |
|
fetrock
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Senior Member
Blev medlem: 30 September 2007 Plats: Europa Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 896 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 09 Augusti 2010 vid 18:41 |
|
SNYGGT VÄRRE!
|
|
|
Richard Fetrock Ramstedt
Collinsta City Somewhere in America To build is to live BLOGGEN: http://collinstamjv.zmn.se/blogg.html Photos on Flickr: http://www.flickr.com/photos/collinstacity/ |
|
![]() |
|
bermod
Senior Member
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1555 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 06 Augusti 2010 vid 16:37 |
kostade då ut grossistpris 75:-kr
bermod
|
|
![]() |
|
Bo
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 06 Augusti 2010 vid 16:30 |
|
Då har den sista byggnaden på semesterplatsen blivit byggd, och där igenom förevigad som modell.
![]() Bo Ändrad av Bo - 06 Augusti 2010 vid 16:31 |
|
|
|
![]() |
|
Bo
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 31 Juli 2010 vid 19:31 |
Hej Tompa
En rickepump som vi kallar det i Skåne, Detta får vi ordna.
Gubben som sliter med kärran skulle mycket väl kunna vara JAG, lite social måste man vara.
I allafall är det stora likheter.
När JAG bygger en diorama över det ställe som jag har vistats i, så kan jag inte förstå att det är så otroligt mycket detaljer som ska dit, visst ser jag detta när jag är där, men all denna växlighet / blommor / åker / Tusentals granar.
En del detaljer måste jag tyvärr strunta i som hade förhöjt helheten.
Skor / Tidningar / boll / fågelholken / Fågelkaret osv, det blir liksom för smått.
Inget ska förglömmas, Dessa satans mygg / flugor, är det någon som utmanar att bygga en mygga i skala.
( Vad blir en modell i skala 1/87 i sin tur nerskalad till dioramat ) väldigt liten
Bo
|
|
|
|
![]() |
|
Skicka svar
|
sida 12> |
| Hoppa till forum | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa poll i detta forum Du kan inte delta i poll i detta forum |