![]() |
Fleischmann Rc-lok kåpor |
Skicka svar
|
sida 12> |
| Författare | ||
andsonpoa
Newbie
Blev medlem: 29 September 2007 Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 0 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Ämne: Fleischmann Rc-lok kÃ¥porPostat: 29 Juli 2010 vid 10:50 |
|
|
"Önskar mer i Svenskt"?
Vad för modeller söker du då? Har väl fått ihop en bra samling sedan jag gick med här, men allt vagnmaterial som rullar i svensk ägo till rätt pris är alltid av intresse. Om jag inte vore så dålig i händerna skulle jag bygga och måla vagnar i metall och vädra dem så de ser ut som i verkligheten, men dett sätter min sjukdom effektivt stopp för :-(
|
||
|
Önskar mer i Svenskt.
|
||
![]() |
||
Stightag
Senior Member
Blev medlem: 20 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 126 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 29 Juli 2010 vid 10:23 |
|
Visst är det ett högt pris och jag tror inte att det kommer sluta pÃ¥ 2030.- heller. Vill minnas att det förra hösten gick Rc lok för en bit över 3000.- pÃ¥ Tradera. Och vi dem summorna börjar det bli lite väl högt, men som sagt var efterfrÃ¥gan styr tillgÃ¥ngen och därmed priset som det sÃ¥ fint heter. "Önskar mer i Svenskt"? Vad för modeller söker du dÃ¥? Ändrad av Stightag - 29 Juli 2010 vid 10:23 |
||
|
Stig H TÃ¥g.
|
||
![]() |
||
andsonpoa
Newbie
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 29 Juli 2010 vid 05:22 |
|
|
Tittar man på Tradera verkar folk villiga att ge över nypriset för SJ-lok redan nu! Det ligger till exempel ett RC för 2030 :- uppe nu! Kul att ni reagerade på mitt provocerande inlägg. Jag njuter av loken och tror inte att någon bygger en 2 kvadratmeter stor modelljärnväg för att tjäna pengar. Får jag tillbaka pengarna när jag får för mig att sälja blir jag med all säkerhet nöjd.
|
||
|
Önskar mer i Svenskt.
|
||
![]() |
||
Skärgårdsbo
Senior Member
Blev medlem: 05 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 113 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 21:47 |
|
|
Bermod: som vanligt kloka ord från dig.
Tror nog inte att hans inställningen gynnar vår hobby. Skulle gärna köpa ett omålat Rc-lok, men inte från någon vars enda inställning tycks vara att försöka tjäna pengar.
Förmodligen kommer han att stå med ett antal osålda, eller realiserade lok.
S.Bo
|
||
![]() |
||
bermod
Senior Member
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1555 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 20:58 |
|
bermod
|
||
![]() |
||
Per Lind
Founder
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1205 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 17:47 |
|
Det enda som verkligen lönat sig att samla var förkrigs-Märklin som haft en tendens att stiga rejält men idag betingar de sådana priser att det nog inte är lönt längre.
Vissa väldigt udda modeller kan betinga ett pris men de är få och bekräftar undantaget.
Märklin har ett rykte om sig att vara en bra spargris men efter massproduktionen på 1960-talet så är det nästan likadant med dom. Får man tillbaka pengarna så skall man vara väldigt nöjd.
Men, de allra flesta av oss samlar inte för att öka på förmögenheten utan för nöjet att ha en fin modell som man trivs med.
-Per Ändrad av Per Lind - 28 Juli 2010 vid 17:49 |
||
|
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------ H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema |
||
![]() |
||
haba
Senior Member
Blev medlem: 04 November 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 609 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 11:28 |
|
Så olika syn man kan ha på saker och ting. Jag skulle aldrig bli glad av att ha min MJ endast som vitrin- eller skåpvara.
Hoppas nu inte för mycket utan njut av det du har. Det dubbla (av/medräknad inflationen) tror jag inte på. Jag ser min MJ som investering i livsglädje. Hälsningar, Harald. |
||
![]() |
||
HJP
Senior Member
Blev medlem: 16 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1214 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 08:07 |
|
Magnetskenbroms kanske. Så heter det på våra svenska fordon, och det rör sig väl om samma sak? En elektromagnet som spänningssätts och "suger" fast i rälen, för att ge extra bromstillskott.
HJP Ändrad av HJP - 28 Juli 2010 vid 08:08 |
||
![]() |
||
andsonpoa
Newbie
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 28 Juli 2010 vid 07:42 |
|
|
Som tur var hade jag möjligheten att köpa ett gäng ommålade RC-lok innan de försvann. Tyvärr för min del betyder det att jag inte kör dem för att de inte skall slitas och eventuellt förlora i värde!! Ger någon ett bra bud om låt oss säga 10 år säljer jag, men bara till minst dubbla nypriset :-)
Kör undertiden med ett lok som är ommålat till ett fikitivt SJ-lok som aldrig funnits och som aldrig kommer att finnas. När det är utslitet hoppas jag det finns nya SJ-tåg att köpa och njutas av på min anläggning!!
|
||
|
Önskar mer i Svenskt.
|
||
![]() |
||
Skärgårdsbo
Senior Member
Blev medlem: 05 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 113 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 26 Juli 2010 vid 17:45 |
|
|
Tack för tipsen Jörgen.
Visst är det ibland ett underbart forum, tips och hjälp omedelbart.
Precis så här det ska vara.
S-Bo
|
||
![]() |
||
Skicka svar
|
sida 12> |
| Hoppa till forum | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa poll i detta forum Du kan inte delta i poll i detta forum |