![]() |
Reklamfilmsinspelning 3 Aug 2010 |
Skicka svar
|
sida 123> |
| Författare | |
71
Senior Member
Blev medlem: 03 Oktober 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 685 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Ämne: Reklamfilmsinspelning 3 Aug 2010Postat: 19 Augusti 2010 vid 00:08 |
Miljöpartiet föredrar väl Taxi ![]() Stefan |
|
|
Kleinbahn ein Österreichisches erzeugnis
|
|
![]() |
|
Anton Torstensson
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Senior Member
Blev medlem: 30 Mars 2008 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 175 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 23:45 |
|
De rödgröna (kanske mest miljöpartiet) förespråkar väl snabbtåg mer än något annat parti, för att det ska ersätta inrikesflyget i framtiden?
//Anton |
|
|
Bygger modelljärnväg i skala H0 & 0n30.
![]()
|
|
![]() |
|
HJP
Senior Member
Blev medlem: 16 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1214 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 14:55 |
Såvitt jag vet, är X2 ganska energisnålt. Åtminstone ansågs det vara det, när det kom. HJP
|
|
![]() |
|
BenWah46
Senior Member
Blev medlem: 18 Juli 2008 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 975 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 14:06 |
|
Budskapet stämmer väl för vem som helst som har ett politiskt parti. "Vi" åker mot framtiden och "dom andra" i spöktåget.
Sjukvården får vänta medan framtiden rusar på i full fart. Men det är alltid kul att nån vill använda MJ som bärare av sitt budskap. Vilket det nu är. Trodde de rödgröna var emot snabbtågen för att de drar så mycket ström. |
|
|
Bengt W
H0 2R DCC |
|
![]() |
|
Odd J
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Senior Member
Blev medlem: 12 Augusti 2009 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 245 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 14:03 |
|
Vad är det för MJ-film som går för något försäkringsbolag? Har någon en Youtube-länk till denna?
/Odd, som mest har TV som prydnad i vardagsrummet... |
|
|
|
![]() |
|
HJP
Senior Member
Blev medlem: 16 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1214 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 13:58 |
Gillar inte politisk reklam, på detta sätt. Den säger egentligen ingenting.
Måste dock säga, att denna film var snyggt gjord. Det enda som störde mig, var godståget som skymtade förbi. Det tog bort focus, för ett ögonblick. Ambulansen var däremot strategiskt placerad.
Nu kanske vi inte ska diskutera politik i detta forum, men inte 17 kan jag se att budkapet stämmer bättre för Alliansen. Men de kanske gärna skulle se att den var gjord för dem.
HJP
EDIT: Rättstavning Ändrad av HJP - 18 Augusti 2010 vid 13:59 |
|
![]() |
|
Per Lind
Founder
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1205 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 13:46 |
|
I kvällstidningen igår tyckte Gry i Sommarkrysset att filmen vände sig till 10-åringar
Tur att man inte växt upp. Jag är gärna 10 några år till.
Det går en annan reklam med tåg också, något försäkringsbolag.
Bägge anläggningarna är snygga.
-Per Ändrad av Per Lind - 18 Augusti 2010 vid 13:47 |
|
|
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------ H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema |
|
![]() |
|
BenWah46
Senior Member
Blev medlem: 18 Juli 2008 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 975 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 13:40 |
|
Kul att se resultatet. Idén för budskapet känns väl lite tunn. Oavsett vilket av de tre tåg som visas som man tänker sig sitta på. Att rusa i högfart mot "modernitet" känns lite femtital. Epok II liksom snarare än epok VI.
Alltid positivt för MJ att exponeras i någons budskap. |
|
|
Bengt W
H0 2R DCC |
|
![]() |
|
Per Lind
Founder
Blev medlem: 15 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1205 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 13:26 |
|
När jag såg filmen första gången och hörde budskapet så var jag övertygad om att det var Alliansen som annonserade. Budskapet stämmer lite bättre med dom. -Per
|
|
|
Stoppa plågsamma särskrivningar - Ord som uttalas ihop skrivs ihop!
------------------------------ H0 2R Spårvägar och DB/ÖBB som huvudtema |
|
![]() |
|
Coola_Daffy
Newbie
Blev medlem: 14 Maj 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 16 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Augusti 2010 vid 13:16 |
|
Jag reagerade också på färgerna och symboliken. Det har ju varit lite trassel både i kyla och värme.
Dock var filmen riktigt snyggt producerad. Ändrad av Coola_Daffy - 18 Augusti 2010 vid 13:17 |
|
|
Den som väntar på nåt gott - väntar alltid för länge!
|
|
![]() |
|
Skicka svar
|
sida 123> |
| Hoppa till forum | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa poll i detta forum Du kan inte delta i poll i detta forum |