![]() |
Conrad & Digitrax |
Skicka svar
|
| Författare | |
nohab
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Staff
Blev medlem: 18 September 2007 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 1036 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Ämne: Conrad & DigitraxPostat: 01 Augusti 2010 vid 13:30 |
|
Littfinski har en vändslingemodul som inte "väntar på en kortslutning"
|
|
![]() |
|
kronans
Groupie
Blev medlem: 11 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 60 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 31 Juli 2010 vid 15:41 |
|
Tackar då kanske man man kan ta och beställa en och testa lite. Skall ha två stycken om jag får det att fungera, har ju börjat med två "vändslingsmoduler".
Lampan har du alltså kopplat i serie med en av matningarna som växlar och rälsen. Det behövs bara för den ena? /Christer |
|
![]() |
|
Mats
Senior Member
Blev medlem: 17 September 2007 Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 139 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 31 Juli 2010 vid 14:09 |
|
Hej,
Jag har inte provat med Zephyr men kör Roco's Booster med 12V ut och där fungerar Comrads vändslingemodul fint. Jag har dessutom en glödlampa (12V 10W, vanlig billig biltillbehörslampa) i serie i matningen mellan spåret - vändslingeautomatiken för att minska gnistbildningen som gärna uppstår då tåget kör över en skarv i vändslingan och vändlsingeautomatiken slår om (det tar trots allt en liten, men dock, stund). Detta för att minska slitaget på hjul/räls. Conrads vändslingeautomatik slår om vid den kortslutning som uppstår när vändlsingan har fel polaritet i förhållande till det spår tåget kör in på/kommer ifrån. Med hjälp av lampan hamnar energin i glödlampan (som kort kan blinka till) istället för att bli gnistor mellan hjul och räls.
Det blev en liten utläggning, men jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt och Conrads elektronik är prisvärd.
Mvh, Mats
|
|
|
N-skalemoduler är grejen.
FNISS, SLAMRA, JS |
|
![]() |
|
kronans
Groupie
Blev medlem: 11 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 60 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 18 Juli 2010 vid 21:08 |
|
Hejsan är det någon som testat denna kombination?
Conrads digitala vändlingemodul, det står att den är gjord för 16-24 V digitalt. Hur fungerar den med Digitrax Zefyr som ger ut 12 V till anläggningen?? /Christer |
|
![]() |
|
Skicka svar
|
| Hoppa till forum | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa poll i detta forum Du kan inte delta i poll i detta forum |