Svenskt Modelljärnvägsforum Hemsida
Forum hem Forum hem >Modelljärnvägar >Allmänt om MJ
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS-Feed: Roco o Fleischmann
  FAQ FAQ  Forumsök   Kalender   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Roco o Fleischmann

Skicka svar Skicka svar sida  <12
Författare
Meddelande
kilowatt Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Inloggningsstatus: Utloggad
Poster: 315
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera kilowatt Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Ämne: Roco o Fleischmann
    Postat: 30 Juli 2010 vid 22:00
Ursprungligen postat av Grävarn

Det jag menade med kvalitet var att ex Rocos vagnar har en tendens att haka upp sig i kopplen så i kurvor el växlar så vill dom spåra ur det har aldrig hänt på mina Fleischmann vagnar o då har jag betydligt fler sådana. Sedan så tycker jag att Fleischmanns vagnar rullar otroligt lätt med en jämförelse mot ex Trix vagnar. När jag jämförde med ca 6 stycken passagerarevagnar av Trix o Fleischmann så rullade F mycket lättare, detta skedde helt i egen regi o var helt självupplevt. Så om ni andra vill ha en egen uppfattning så är det helt upp till er. Det tror jag att ni kommer att ha oxå...Wink

Varma mj-hälsn Stefan

visst har vi, om inte annat så av rent personliga skäl
Upp igen
Grävarn Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Sweden Göteborg
Poster: 539
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Grävarn Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 31 Juli 2010 vid 12:25
Ursprungligen postat av kilowatt

Det jag menade med kvalitet var att ex Rocos vagnar har en tendens att haka upp sig i kopplen så i kurvor el växlar så vill dom spåra ur det har aldrig hänt på mina Fleischmann vagnar o då har jag betydligt fler sådana. Sedan så tycker jag att Fleischmanns vagnar rullar otroligt lätt med en jämförelse mot ex Trix vagnar. När jag jämförde med ca 6 stycken passagerarevagnar av Trix o Fleischmann så rullade F mycket lättare, detta skedde helt i egen regi o var helt självupplevt. Så om ni andra vill ha en egen uppfattning så är det helt upp till er. Det tror jag att ni kommer att ha oxå...Wink

Varma mj-hälsn Stefan

Hm personliga skäl o hur yttrar dom sig då?

Varma mj-hälsn Stefan
HO 2R DCC
Upp igen
kilowatt Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Poster: 315
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera kilowatt Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 31 Juli 2010 vid 20:19

Ursprungligen postat av kilowatt

Varma mj-hälsn Stefan

Hm personliga skäl o hur yttrar dom sig då?

Varma mj-hälsn Stefan

Dom visar sig vid behov!
Upp igen
 Skicka svar Skicka svar sida  <12

Hoppa till forum Forum Permissions Visa rullgardinslista

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.65
Copyright ©2001-2010 Web Wiz

Denna sida skapades på 0.063 sekunder.