Svenskt Modelljärnvägsforum Hemsida
Forum hem Forum hem >Interaktivitet >Min modelljärnväg
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS-Feed: SöderÃ¥sens MJ
  FAQ FAQ  Forumsök   Kalender   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Söderåsens MJ

Skicka svar Skicka svar sida  <12345 23>
Författare
Meddelande
Tompa Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Stockholm
Inloggningsstatus: Utloggad
Poster: 300
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Tompa Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Ämne: SöderÃ¥sens MJ
    Postat: 17 Januari 2010 vid 16:45
Bygger upp med 1/4" frigolit eller wellpapp. Som mall anänder jag Ã¤nnu ej fastskruvad räls att rita av efter och skär sen snett. Skruvar fast dom med smÃ¥ träskruv. Har först mÃ¥lat iläggsbitarna i brunt. MÃ¥lar alla skarvar mot rälsbädden med mörk c-rälslik färg (Flugger ONYX).
Upp igen
Peking Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Poster: 247
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Peking Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 17 Januari 2010 vid 17:09
Och resultatet bli kanon Clap

Ola
Upp igen
Skärgårdsbo Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Sweden
Poster: 114
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera SkärgÃ¥rdsbo Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 17 Januari 2010 vid 17:55
Hej,

Det seer inte precis ut som nybörjarbygge, snarare proffsbygge.
Mycket snyggt bara att gratuleraClap

S-Bo
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Tompa Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 17 Januari 2010 vid 18:32
Tack S-bo. Bortsett frÃ¥n alla de banor man byggde pÃ¥ golvet i pojkrummet som grabb sÃ¥ är jag helt nybörjare sen i somras. När man ser alla fina byggen här i forumet sÃ¥ känns ens egna försök näst intill patetiska. Men det är kul. Jag älskar tÃ¥g och har alltid älskat tÃ¥g sÃ¥ nu var det dax att bygga och prova det man inte kunde göra som grabb Smile
Upp igen
Skärgårdsbo Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Sweden
Poster: 114
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera SkärgÃ¥rdsbo Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 17 Januari 2010 vid 18:47

Hej Tompa

Min nivå ligger också på "pojkbana på golvet veteran"
Har på gamla dar tagit upp intresset igen och bygger lite i N-skalan.
Känner också tveksamhet inför att skicka in foto bland alla proffsen.
Tar fram kameran den dag, om nÃ¥gonsin, dÃ¥ jag börjar närma mig dina resultat.
Läser forumet nogsamt och hämtar inspiration, och roligt är det.

S-Bo
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Tompa Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 17 Januari 2010 vid 19:12
Hej S-bo
Tänkte som du först, vÃ¥gar man visa upp bygget men tänkte sen, om man inte visar det för fler än sina närmsta, vad är det roliga i det? SÃ¥ skäms inte. Att se andras bilder är beroendeframkallande sÃ¥ man fÃ¥r väll dra sitt strÃ¥ till stacken. Ok, du kör N. Det har varit min plan i alla Ã¥r, för att fÃ¥ plats med lite mer pÃ¥ liten yta men när det var dax, numera med behov av läsglasögon sÃ¥ valde jag H0 för att se vad man hÃ¥ller pÃ¥ med Smile. Men som nÃ¥gon här eller pÃ¥ Stinsens formum har som signatur. Byt inte skala, skaffa en till. Tycker jag är klockrent sagt!

Upp igen
Grävarn Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Sweden Göteborg
Poster: 539
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Grävarn Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 22 Januari 2010 vid 19:09
Trevligt att utöva pÃ¥ morgonen.En frÃ¥ga kom du försent till jobbet tro Wink ojdÃ¥ det blev lite fel där kom pÃ¥ att det var 3 st sidor detta inlägget gällde din rangering pÃ¥ morgonen pÃ¥ sid 2

Varma mj-hälsn Stefan

Ändrad av Grävarn - 22 Januari 2010 vid 19:13
HO 2R DCC
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Tompa Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 23 Januari 2010 vid 11:14
Hej Grävarn. Jo jag hann till jobbet (pÃ¥ mÃ¥ndag), det var ju söndag som du märkte. Rangerar lite just nu. Har trasslat in mig (lite för mycket vagnar) men det är ju bara kul. Kommer kanske lite mer bilder när jag trasslat mig ur det hela
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Tompa Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 23 Januari 2010 vid 18:08
RC-Cargo växlar vagnar på bangården. Det ska sammansättas nya vagnset som snart ska hämtas.

Vagnsettet måste vändas

Och in på spår 4

för att kopplas loss

Och så kommer det besök. Ub ska hämta lite vagnar

Det är Eva kulvagnarna som ska ut på uppdrag

Ub lämnar bangården via västra tunneln

Ändrad av Tompa - 07 Mars 2010 vid 08:25
Upp igen
Edde Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Falun
Poster: 115
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Edde Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 23 Januari 2010 vid 20:47
Fina bilder!
Med vänlig hälsning
Erik

H0 - 3R - DCC & Motorola - Svenskt med lite inslag av övriga Europa
Upp igen
 Skicka svar Skicka svar sida  <12345 23>

Hoppa till forum Forum Permissions Visa rullgardinslista

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.65
Copyright ©2001-2010 Web Wiz

Denna sida skapades på 0.078 sekunder.