![]() |
Söderåsens MJ |
Skicka svar
|
sida <12345 23> |
| Författare | |
Tompa
Senior Member
Blev medlem: 05 Januari 2010 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 300 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Ämne: SöderÃ¥sens MJPostat: 17 Januari 2010 vid 16:45 |
|
Bygger upp med 1/4" frigolit eller wellpapp. Som mall anänder jag ännu ej fastskruvad räls att rita av efter och skär sen snett. Skruvar fast dom med små träskruv. Har först målat iläggsbitarna i brunt. Målar alla skarvar mot rälsbädden med mörk c-rälslik färg (Flugger ONYX).
|
|
![]() |
|
Peking
Senior Member
Blev medlem: 22 Februari 2008 Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 247 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 17 Januari 2010 vid 17:09 |
|
Och resultatet bli kanon
Ola
|
|
![]() |
|
Skärgårdsbo
Senior Member
Blev medlem: 05 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 114 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 17 Januari 2010 vid 17:55 |
|
Hej,
Det seer inte precis ut som nybörjarbygge, snarare proffsbygge.
Mycket snyggt bara att gratulera
S-Bo
|
|
![]() |
|
Tompa
Senior Member
Blev medlem: 05 Januari 2010 Plats: Stockholm Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 300 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 17 Januari 2010 vid 18:32 |
|
Tack S-bo. Bortsett från alla de banor man byggde på golvet i pojkrummet som grabb så är jag helt nybörjare sen i somras. När man ser alla fina byggen här i forumet så känns ens egna försök näst intill patetiska. Men det är kul. Jag älskar tåg och har alltid älskat tåg så nu var det dax att bygga och prova det man inte kunde göra som grabb
|
|
![]() |
|
Skärgårdsbo
Senior Member
Blev medlem: 05 Mars 2009 Plats: Sweden Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 114 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 17 Januari 2010 vid 18:47 |
|
Hej Tompa Min nivå ligger också på "pojkbana på golvet veteran"Har på gamla dar tagit upp intresset igen och bygger lite i N-skalan.
Känner också tveksamhet inför att skicka in foto bland alla proffsen.
Tar fram kameran den dag, om någonsin, då jag börjar närma mig dina resultat.
Läser forumet nogsamt och hämtar inspiration, och roligt är det.
S-Bo
|
|
![]() |
|
Tompa
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 17 Januari 2010 vid 19:12 |
|
Hej S-bo
Tänkte som du först, vågar man visa upp bygget men tänkte sen, om man inte visar det för fler än sina närmsta, vad är det roliga i det? Så skäms inte. Att se andras bilder är beroendeframkallande så man får väll dra sitt strå till stacken. Ok, du kör N. Det har varit min plan i alla år, för att få plats med lite mer på liten yta men när det var dax, numera med behov av läsglasögon så valde jag H0 för att se vad man håller på med
|
|
![]() |
|
Grävarn
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Senior Member
Blev medlem: 30 Januari 2009 Plats: Sweden Göteborg Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 539 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 22 Januari 2010 vid 19:09 |
|
Trevligt att utöva på morgonen.En fråga kom du försent till jobbet tro
Varma mj-hälsn Stefan Ändrad av Grävarn - 22 Januari 2010 vid 19:13 |
|
|
HO 2R DCC
|
|
![]() |
|
Tompa
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 23 Januari 2010 vid 11:14 |
|
Hej Grävarn. Jo jag hann till jobbet (på måndag), det var ju söndag som du märkte. Rangerar lite just nu. Har trasslat in mig (lite för mycket vagnar) men det är ju bara kul. Kommer kanske lite mer bilder när jag trasslat mig ur det hela
|
|
![]() |
|
Tompa
Senior Member
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 23 Januari 2010 vid 18:08 |
|
RC-Cargo växlar vagnar på bangården. Det ska sammansättas nya vagnset som snart ska hämtas.
![]() Vagnsettet måste vändas
![]() Och in på spår 4
![]() för att kopplas loss
![]() ![]() Och så kommer det besök. Ub ska hämta lite vagnar
![]() ![]() Det är Eva kulvagnarna som ska ut på uppdrag
![]() ![]() ![]() Ub lämnar bangÃ¥rden via västra tunneln ![]() Ändrad av Tompa - 07 Mars 2010 vid 08:25 |
|
![]() |
|
Edde
Medlemsprofil
Skicka Privat Meddelande
Hitta inlägg av medlem
Besök medlemmens hemsida
Lägg till på Kompislistan
Senior Member
Blev medlem: 05 Juli 2009 Plats: Falun Inloggningsstatus: Utloggad Poster: 115 |
Inläggsalternativ
Citera Svara
Postat: 23 Januari 2010 vid 20:47 |
|
Fina bilder!
|
|
|
Med vänlig hälsning
Erik H0 - 3R - DCC & Motorola - Svenskt med lite inslag av övriga Europa |
|
![]() |
|
Skicka svar
|
sida <12345 23> |
| Hoppa till forum | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte radera dina inlägg i detta forum Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa poll i detta forum Du kan inte delta i poll i detta forum |