Svenskt Modelljärnvägsforum Hemsida
Forum hem Forum hem >Interaktivitet >Byggforumet
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS-Feed: Litt R - första delarna hemma!
  FAQ FAQ  Forumsök   Kalender   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Litt R - första delarna hemma!

Skicka svar Skicka svar sida  123 10>
Författare
Meddelande
KOLO Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Göteborg
Inloggningsstatus: Utloggad
Poster: 280
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera KOLO Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Ämne: Litt R - första delarna hemma!
    Postat: 20 September 2008 vid 18:08
Jag har definitivt inte lagt av med att bygga, har bara a gjort det på ett lite annat sätt den senaste tiden. Har slitit ont blod framför datorn för att komma lite närmare målet med R-loket (grabbarna på jobbet garvar inte så högt längre om mina CAD försök). Sen Brimalm annonserade att de skulle komma med ett R-lok kom liksom projektet av sig. Efter mycket om och men (har jag sagt det förut någonstans…) bestämde jag mig för att slutföra det hela. Hursomhelst så har jag (som bekant eller inte) bestämt mig för att börja med P87 och det är väl ingen dålig ide’ att rita om ramen på loket till P87. Nu var ju det lättare sagt än gjort för en glad amatör som mig (i princip allt måste ändras) Tror att jag har kommit så långt att men kan börja tänka på att sätta ihop etsorginalen.

Ta en titt och säg vad ni tycker.

Ang. hjulen tror jag att jag har löst det hela med en Tysk leverantör till ett ok pris, återstår att se om det fungerar.

Tror att det hela borde vara byggbart.

/Kjelle

P.S. Har också roat mig med FastTrack och kommer att beställa en P87 fixtur med Svensk sliper placering (e man galen eller, blir inte billigt… ).

Ändrad av KOLO - 27 Juli 2009 vid 23:23
Upp igen
Bo Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: SKÅNE
Poster: 3540
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Bo Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 18:31
Det jag ser Kjell, är helt fantastiskt.
Kan du sen få detta att förverkligas ifrån Cad och till modell, så är det ännu mera fantastiskt.

Jättekul och kanon intiativ

Bo
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera KOLO Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 19:24
Jag hoppas att jag kan komma till skott någon gång. Problemet för mig är tiden, eller snarare kanske ambitionsnivån. Har hållit på med det här i ca 3 år, kommer antagligen att ta 3 till innan jag blir klar (men skam den som ger sig).

/Kjelle
Upp igen
loktok Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Plats: Sweden
Poster: 985
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera loktok Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 19:50
Ser proffsigt ut kjelle Clap
http://loktok.blogg.se/
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera KOLO Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 21:19
Borde få ihop det hela (ok…, glöm SJ Litt R på hjulen, var bara en kul grej för att testa de nya CAD kunskaperna….). Problemet är att det här tar ungefär all ”hobby tid” som man har och man vet inte om man går iland ned det hela. Men med tungan rätt i mun och glimten i ögat så kanske det går (vore väl själva f..n om man inte skulle få ihop det efter 3 år….)

/Kjelle
Upp igen
M_N Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Poster: 963
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera M_N Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 22:05
Trevligt KjellClap
Hoppas allt jobb förverkligas genom en etsplåt ... 

Ändrad av M_N - 20 September 2008 vid 22:06
Upp igen
Jan Frelin Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Poster: 904
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera Jan Frelin Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 23:07
Ser läckert ut, Kjell!
http://svenskmjwiki.wikispaces.com/ H0 2R DCC Proto87, svensk Epok IIa, UWHJ
Upp igen
bermod Visa rullgardinslista
Senior Member
Senior Member

Poster: 1553
Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera bermod Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 20 September 2008 vid 23:15
Skickar du första plåtarna till mig Kjell??????WinkWinkWinkWinkWink
bermod
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera KOLO Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 21 September 2008 vid 10:39
Ursprungligen postat av bermod

Skickar du första plåtarna till mig Kjell??????WinkWinkWinkWinkWink
bermod

Självklart Berra, men du vet de e mycket nu…. oktoberfesten börjar här och tja ska vi säga en leveranstid på en 3-4 år sisådär….. (ok, ok jag lovar att du inte behöver betala något i förskott )

/Kjelle
Upp igen
Senior Member
Senior Member

Inläggsalternativ Inläggsalternativ   Citera KOLO Citera  Skicka svarSvara Direktlänk till detta inlägg Postat: 21 September 2008 vid 10:58
Kul att alla verkar gilla projektet. Nu har jag aldrig haft i tankarna att göra något som skulle gå att sälja. Startade det hela för att jag fastnade för loket och ville ha en (eller snarare 5) modell av det. Det här var långt innan Brimalm hade annonserat sin modell av loket. Jag har tappat farten några gånger, ungefär som när man bygger ett lok eller en vagn (känns det igen? ).

Ska man räkna tids kostnad/åtgång så är det nog mycket billigare att slå sig lös på 5st lok från Brimalm, men knappast lika kul.

Blir det hela bra kan man väl tänka sig att dela med sig av plåten och delarna som kommer fram, men som sagt det kommer nog inte att inträffa inom en snar framtid.

/Kjelle   
Upp igen
 Skicka svar Skicka svar sida  123 10>

Hoppa till forum Forum Permissions Visa rullgardinslista

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.65
Copyright ©2001-2010 Web Wiz

Denna sida skapades på 0.125 sekunder.